برخی کشورهای عربی مرزهای خود را بر روی کانون ویروس در اروپا بستند و مدارس و برگزاری نمازهای جماعت را تعطیل کردند و قهوه خانه ها را بستند.

به گزارش سرویس بین الملل جماران؛ بسیاری از کشورهای عربی تاکنون در چارچوب تلاش برای جلوگیری کردن از گسترش ویروس کرونا اقدامات قاطع و فوق العاده ای اتخاذ کرده اند با این وجود شمار افراد مبتلا در حال افزایش است .

به گزارش شبکه تلویزیونی الجزیره ، بسیاری از کشورهای عربی تا کنون در چارچوب تلاش برای جلوگیری کردن از گسترش ویروس کرونا اقدامات قاطع و فوق العاده ای اتخاذ کردند.

در همین راستا برخی از آنها مرزهای خود را بر روی کانون ویروس در اروپا بستند و مدارس و برگزاری نمازهای جماعت را تعطیل کردند و قهوه خانه ها را بستند.

آخرین آمار مربوط به انتشار ویروس کرونا در کشورهای عربی که تارنمای الجزیره در تازه ترین گزارش خود ارائه داد از این قرار است:

عراق

وزارت بهداشت عراق یک مورد فوتی جدید را به ثبت رساند و بدین ترتیب شمار افراد متوفی در این کشور تا کنون به ۹ نفر رسیده است .

همچنین با ثبت ده مورد جدید ابتلا به ویروس شمار افراد مبتلا به کرونا در عراق به ۹۳ نفر بالغ گردید.

در همین رابطه وزارت بهداشت عراق از فردا یکشنبه به مدت ۱۰روز زیارت اماکن دینی و رفت و آمد میان استان ها را ممنوع اعلام کرد.

 سودان

وزارت بهداشت سودان اعلام کرد اولین شهروند سودانی که در اوایل ماه مارس جاری از امارات دیدن کرده بود، در اثر ابتلا به بیماری کرونا درگذشت .

وزارت خانه مزبور با صدور بیانیه ای افزود : معاینات پزشکی این فرد سه هفته پیش پس از بازگشت از امارات نشان می داد که مبتلا به ویروس کرونا نیست .

 قطر

مقامات بهداشت قطر از ثبت ۵۸ مورد جدید ابتلا به ویروس خبر دادند که ۵۴ نفر از آنها قبلا در قرنطینه شناسایی شدند و بدین ترتیب شمار افراد مبتلا به کرونا در این کشور به ۳۲۰ نفر رسید.

 کویت

کویت در چارچوب اقدامات اتخاذ شده جهت مقابله با انتشار کرونا، تمامی پروازهای تجاری خود را به صورت رفت و برگشت به تمامی کشورهای جهان به حال تعلیق درآورد.

همچنین وزارت اوقاف و امور اسلامی اعلام کرد که بنابر رهنمودهای دست اندرکاران امر بهداشت و فتوای هیات فتوا در این وزارت خانه تا اطلاع ثانوی ایراد خطبه و اقامه نماز جمعه و جماعت در مساجد متوقف خواهد شد و فقط اذان از مساجد پخش خواهد شد.

وزارت بهداشت کویت دیروز جمعه با صدور بیانیه ای از ثبت ۲۰ مورد جدید خبر داد و بدین ترتیب شمار افراد مبتلا در این کشور به ۱۰۰ نفر رسید.

 لبنان

خبرنگار الجزیره گزارش داد که پس از ثبت چهار مورد جدید در لبنان تعداد افراد مبتلا به این ویروس در این کشور تا ۸۲ نفر افزایش یافت.

در همین رابطه اتحادیه کارکنان بانک ها در لبنان به منظور ضد عفونی کردن بانک ها اعلام کرد بانک های این کشور امروز شنبه تعطیل هستند.   

تونس

 « إلیاس الفخفاخ » نخست وزیر تونس اعلام کرد که به دلیل کرونا تمامی اجتماعات لغو شده و قهوه خانه ها بسته خواهند شد و نمازها در مساجد به حال تعلیق درخواهند آمد.

وی همچنین تصمیم به بستن مرزهای دریایی و کاهش پروازهای مسافربری از آلمان ، فرانسه ، انگلیس و مصر به تونس و بستن حریم هوایی این کشور به طور کامل بر روی ایتالیا گرفت.

از سوی دیگر شبکه تلویزیونی سی ان ان نیز در صفحه عربی خود موارد جدید ابتلا به ویروس کرونا در کشورهای حوزه خلیج فارس که دیروز به طور رسمی از سوی وزارت بهداشت این کشورها اعلام شد، را به ترتیب ذیل گزارش داد :

عربستان

وزارت بهداشت عربستان از ثبت ۲۴ مورد جدید خبر داد که ۱۴ تا از آنها مصری و بنگلادشی و ۷ تن آنان سعودی ساکن منطقه شرقی هستند و علاوه بر آنها یک شهروند زن سعودی که از فرانسه و یک شهروند مرد سعودی که از ایتالیا وارد عربستان شده اند، نیز جزو افراد مبتلا به ویروس تشخیص داده شدند.

بحرین

وزارت بهداشت بحرین با اعلام ثبت ۸ مورد جدید ابتلا به کرونا  گفت که این افراد با اتباع خارجی در ارتباط بودند. این وزارت خانه همچنین از مبتلا بودن چهار تبعه خارجی که در قرنطینه بسر می بردند، خبر داد.

عمان

وزارت بهداشت عمان از ثبت یک مورد جدید خبر داد و بدین ترتیب مجموع افراد مبتلا در این کشور به ۲۰ نفر رسید.

 امارات

وزارت بهداشت امارات دیروز جمعه اعلام کرد که مورد جدیدی از افراد مبتلا به ویروس کرونا ثبت نشده است.

ویروس کرونا اواسط ماه دسامبر ۲۰۱۹ در ووهان واقع در مرکز چین گزارش شد ابتدا از این بیماری به عنوان ذات الریه نام برده می شد اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی) به صورت رسمی شیوع این ویروس را در این کشور اعلام کرد.

این ویروس در دو ماه گذشته بیش از ۱۰۰ کشور و منطقه را درگیر کرده است شمار جان باختگان ویروس کرونا تا کنون در جهان به پنج هزار و ۴۳۶ نفر و آمار مبتلایان هم به ۱۴۵ هزار و ۶۸۶ نفر رسیده است.

شمار کل مبتلایان به کرونا در چین به ۸۰ هزار و ۸۲۴ تن و شمار کسانی که به دلیل ابتلا به این ویروس جان باخته اند هم به  سه هزار و 189 نفر رسیده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.