شمار کشورهای درگیر شیوع ویروس کرونا با عبور آن از مرزهای توگو، مالدیو و مالت​ به 103 کشور رسید.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، مقام‌ های بهداشتی چین بامداد امروز یکشنبه اعلام کردند که در ادامه روند نزولی شمار مبتلایان به ویروس کرونا،‌ در 24 ساعت گذشته آزمایش 45 نفر مثبت اعلام شده است.

مقام‌ های بهداشتی چین همچنین اعلام کردند که در 24 ساعت گذشته 27 مورد جدید در نتیجه ابتلا به بیماری کرونا جان خود را از دست داده‌ اند. با احتساب این افراد، مجموع کل مبتلایان به 80،696 نفر، و مجموع کل افرادی که جان خود را در ابتلا به بیماری کووید-19 در چین از دست داده‌ اند به 3097 نفر رسیده است.

 

چین؛ فروریختن هتل محل نگهداری بیماران کرونایی

یک هتل پنج طبقه در شهر بندری «کوانژو» در جنوب شرقی چین که برای قرنطینه بیماران کرونایی استفاده می‌ شد، فرو ریخت و 70 نفر در آن گرفتار شدند.

 

کره جنوبی؛ 7،134 مبتلا؛ 50 فوتی

کره جنوبی امروز یکشنبه 93 مورد تازه از ابتلا به بیماری کرونا از اواخر روز شنبه را گزارش کرد و اکنون شمار مبتلایان به این بیماری در این کشور به 7،134 نفر رسیده است. با مرگ 2 تن، شمار جانباختگان هم به 50 تن رسیده است.

افزایش شمار مبتلایان کمتر از دوره مشابه در روز قبل است؛ هرچند مقامات بهداشت این کشور هشدار داده اند شمار این افراد ممکن است دچار نوسان شود.

مقامات کره جنوبی از مردم این کشور خواستند در اجرای سیاست های جدید جیره بندی ماسک صورت همکاری کنند. دولت این کشور که با کمبود ماسک صورت مواجه است از روز دوشنبه یک سیستم جیره بندی اعمال خواهد کرد که طی آن شمار ماسک هایی که هر فرد می تواند در هفته بخرد محدود خواهد شد. 

 

آمریکا؛ مبتلایان 442 نفر، تلفات 19 نفر

با فوت 2 بیمار مبتلا به ویروس کرونا در ایالت واشنگتن، آمار تلفات این بیماری در آمریکا به 19 نفر رسید. با ابتلای 7 مورد جدید، شمار مبتلایان هم به 442 نفر در 28 ایالت رسیده است.

تعطیلی قطار بین شهری واشنگتن- نیویورک

به علت ترس از شیوع ویروس کرونا خطوط راه آهن «امترَک» آمریکا سرویس حمل و نقل بی وقفه مسافر بین نیویورک و واشنگتن را به حال تعلیق درآورد.

اعلام وضع فوق العاده در مریلند، کنتاکی، نیویورک

در پی مثبت اعلام شدن نتیجه آزمایش ویروس سومین فرد در ایالت مریلند آمریکا، «لری هوگان» فرماندار این ایالت، وضع فوق العاده اعلام کرد.

فرماندار ایالت کنتاکی هم امروز یکشنبه اعلام کرد در پی شناسایی اولین مورد مبتلا به کرونا در شهر «هاریسون» این ایالت، از روز دوشنبه مدارس در این شهر تعطیل خواهند بود. در حال حاضر در ایالت کنتاکی وضع فوق العاده اعلام شده است.

پس از ثبت 21 مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا در ایالت نیویورک آمریکا و افزایش شمار افراد مبتلا در این ایالت به 76نفر، فرماندار نیویورک هم در این ایالت حالت فوق العاده اعلام کرد.

تائید اولین مورد ابتلا در واشنگتن دی سی و کانزاس

شبکه العربیه از شناسایی نخستین مورد ابتلا به کرونا در شهر واشنگتن دی سی پایتخت آمریکا خبر داد.

«لورا کِلی» فرماندار ایالت کانزاس هم اعلام کرد نتیجه آزمایش یک زن 50 ساله در شهر «جانسون» این ایالت، نشان می‌ دهد وی به ویروس کرونا مبتلا شده است.

بیش از 2700 نفر تنها در شهر نیویورک به نحوی در قرنطینه به سر می‌ برند.

 

آمریکای لاتین؛ ثبت اولین مرگ 

وزارت بهداشت آرژانتین اعلام کرد یک مرد 64 ساله به دلیل ابتلا به کرونا جان خود را از دست داد که اولین مرگ و میر ناشی از این ویروس در آمریکای لاتین به شمار می‌ آید.

این فرد اهل بوینس آیرس، پیش از ابتلا به کرونا به نارسایی کلیوی، دیابت، فشار خون و برونشیت دچار شده بود.

آرژانتین 8 مورد دیگر ابتلا به کرونا را شناسایی کرده است. 

در دیگر کشورهای این منطقه، پرو 6 مورد، پاراگوئه 1 مورد و شیلی 5 فرد مبتلا به کرونا را شناسایی کرده‌ اند. شمار افراد مبتلا به کروناویروس در برزیل به 19 نفر رسیده است. مکزیک، اکوادور، کلمبیا و کاستاریکا از جمله دیگر کشورهایی هستند که گزارش‌ هایی درباره ابتلای افرادی به کرونا را منتشر کرده‌ اند.

 

انگلیس؛ 209 مبتلا

با تایید ابتلای 46 نفر دیگر به ویروس کرونا در انگلیس، شمار مبتلایان به ویروس کرونا در این کشور به 209 نفر رسید. وزارت بهداشت انگلیس اعلام کرد تاکنون 2 نفر از افرادی که ابتلای آنها به کرونا تایید شده، فوت کرده اند.

 

فرانسه؛ ابتلای دو نماینده مجلس

وزارت بهداشت فرانسه ابتلای دومین نماینده مجلس به این ویروس را تایید کرد. طی 24 ساعت گذشته مبتلایان به ویروس کرونا در فرانسه 336 مورد افزایش نشان می دهد. تعداد جانباختگان هم به 17 نفر افزایش یافته است.

 

آلمان؛ 800 مبتلا در آلمان، 28 تن در پایتخت

شمار آلوده شدگان به ویروس کرونا در برلین به 28 نفر رسید. در سراسر آلمان هم 800 نفر با کرونا درگیرند.

آلودگی کرونا در یک هفته اخیر در آلمان 10 برابر شده است.

 

ایتالیا؛ قرنطینه و تعطیلی مدارس تا 3 آوریل

دولت ایتالیا قصد دارد برای جلوگیری از گسترش کرونا، سراسر منطقه لومباردی در اطراف میلان و نیز مناطقی نظیر ونیز و شهر‌های پارما و ریمینی را تا سوم آوریل قرنطینه کند. 

«جوزپه کونته» نخست وزیر ایتالیا گفته است که هم اکنون حداقل 16 میلیون نفر در منطقه لومباردی و همچنین در 14 استان تحت قرنطینه اجباری هستند. تا پیش از این حدود 50 هزار نفر در شمال ایتالیا تحت تاثیر تدابیر قرنطینه بوده اند.

از مردم درخواست می شود تا جای ممکن از خانه خارج نشوند، و کسانی که قرنطینه را بشکنند با خطر مجازات 3 ماه زندان روبرو خواهند شد.

دولت ایتالیا در پیش نویس حکمی خواستار تعطیلی مدارس در منطقه لومباردی و 11 استان دیگر دست کم تا سوم آوریل میلادی شد.

رستوران ها و کافه ها می توانند به کار خود ادامه دهند اما مشتری ها باید به فاصله یک متر از همدیگر بنشینند.

شمار افراد آلوده به ویروس کرونا در این کشور به 5883 نفر افزایش یافته است.

در 24  ساعت گذشته 1145 مورد جدید آلودگی به کرونا در ایتالیا ثبت شده است. شمار افراد بهبودیافته نیز 589 نفر اعلام شده است.

آمار تلفات ویروس کرونا در ایتالیا به 233 نفر رسیده است.

ایتالیا در قاره اروپا بیشترین آسیب را از شیوع کرونا دیده است.

 

بلژیک؛ افزایش آمار مبتلایان

آمار مبتلایان به کرونا در بلژیک همچنان افزایش می‌ یابد و طبق آماری که صبح امروز انتشار یافت با شناسایی 60 مورد جدید ابتلا در این کشور، سمار مبتلایان به 169 مورد رسیده است. از این تعداد 5 مورد در بروکسل شناسایی شده اند.

 

نروژ؛ 156 مبتلا

شمار مبتلایان به کرونا در نروژ به 156 نفر رسید.

 

دانمارک؛ 27 مبتلا

 شمار مبتلایان به کرونا در دانمارک به 27 نفر رسید.

 

رومانی، افزایش مبتلایان

مقامات رومانیایی اعلام کردند با ابتلای دو دختر نوجوان به کرونا، شمار مبتلایان به کرونا در رومانی به 13 تن افزایش یافته است.

یکی از این دختران نوجوان که اهل شهر «تیمیشوارا» در غرب رومانی است و سومین دانش آموزِ مبتلا شده به کرونا در مدرسه خود است.

دومین دختر نوجوانی که ابتلای وی به کرونا در رومانی مثبت تشخیص داده شد، اهل شهرستان «هوندوارا» در غرب این کشور است. 

تا ظهر شنبه 16 نفر در رومانی قرنطینه شده اند و 12 هزار و 927 تن نیز در خانه تحت نظر هستند.

 

یونان؛ 66 مورد

یونان 21 مورد تازه از ابتلا به کرونا در این کشور را گزارش کرد و در مجموع آمار مبتلایان به این بیماری در این کشور به 66 نفر رسید.

وزارت بهداشت یونان در بیانیه‌ای گفت بیشتر افراد مبتلا کسانی هستند که با یک کاروان به مصر و سرزمین های اشغالی رفته بودند. این گروه روز 27 فوریه به یونان بازگشت.

 

ایسلند؛ 50 مورد

ایسلند از شناسایی 50 مورد ابتلا به کرونا در این کشور خبر داد.

 

استرالیا؛ آزمایش مثبت دو نظامی استرالیایی

آزمایش کرونای دو عضو ارتش استرالیا مثبت اعلام شد. مقامات گفته اند این دو نظامی استرالیایی در ماه فوریه در گردهمایی ارتش در کانبرا شرکت کردند.

ساعاتی پیش استرالیا مرگ سومین فرد مبتلا به کرونا در این کشور را اعلام کرد. 

شمار مبتلایان به این بیماری در استرالیا به 77 نفر رسیده است.

 

فلسطین اشغالی؛ 25 مبتلا

وزارت بهداشت رژیم صهیونیستی اعلام کرد شمار افراد آلوده به ویروس کرونا در فلسطین اشغالی به 25 نفر افزایش یافت. بیشتر افراد آلوده از کشور‌های ایتالیا، آلمان، چین و تایلند بازگشته‌ اند.

تشکیلات خودگردان نیز 19 مورد مبتلا به کرونا را در شهر بیت لحم شناسایی کرده است.

 

کویت؛ تعطیلی دو هفته ای پارلمان

مجلس امت (پارلمان) کویت از تعطیلی جلسات روز های سه شنبه و چهارشنبه این مجلس به مدت دو هفته به منظور مقابله با شیوع ویروس کرونا خبر داد.

 

آفریقای جنوبی؛ دومین مورد

وزارت بهداشت آفریقای جنوبی از دومین مورد ابتلا به ویروس جدید کرونا در این کشور خبر داد. وزارت بهداشت آفریقای جنوبی با اعلام این خبر افزود: مورد جدید مربوط به یک زن 39 ساله است که با گروهی 10 نفره به ایتالیا سفر کرده بود. اولین مورد ابتلا در آفریقای جنوبی، هم جزو همین گروه بود. این گروه یکم مارس از ایتالیا برگشت.

 

مالدیو؛ 2 مبتلا

وزارت بهداشت مالدیو اعلام کرد 2 بیمار مبتلا به ویروس کرونا در این کشور شناسایی شدند.

 

مالت؛ اولین مورد ابتلا

یک دختر 12 ساله که به تازگی از ایتالیا بازگشته بود، اولین مورد ثبت شده کرونا در جزیره اروپایی مالت است. به گفته «کریس فرن» وزیر بهداشت مالت، ویروس کرونا در یک دختر 12 ساله که به تازگی از ایتالیا بازگشته بود کشف شد. این دختر همراه والدین و خواهرش از رم برگشته بود. 5 ماه مارس علایم بیماری در او ظاهر شد.

 

کلاه آبی های سازمان ملل

سازمان ملل متحد از نه کشور جهان از جمله چین، کره جنوبی و فرانسه خواسته است که جابجایی نیروهای حافظ صلح خود در سراسر جهان را به مدت سه ماه به تعویق اندازند.

 

************

شمار کشورهای درگیر شیوع ویروس کرونا با عبور آن از مرزهای توگو، مالدیو و مالت​ به 103 کشور رسید. با اعلام 154 مورد جدید، تعداد افرادی که در سراسر جهان به بیماری کووید-19 دچار شده‌ اند، به 106،203 نفر رسید. با مرگ 29 نفر، شمار جانباختگان هم به 3،600 نفر رسیده است.

چین، کره جنوبی و ایتالیا بالاترین میزان مبتلایان به ویروس کرونا را دارند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.