هیأتی از سازمان بهداشت جهانی از بیمارستان های سوریه بازدید می کند و تا کنون حتی یک مورد ابتلا به ویروس کرونا ثبت نکرده است.

 

به گزارش جماران به نقل از روزنامه رأی الیوم، تا کنون یک مورد ابتلا به ویروس کرونا در کشور جنگ زده سوریه ثبت نشده است اگر چه چند مورد مشکوک به ابتلا به این ویروس به بیمارستان های دولتی منتقل شده اند اما پس از آزمایش های لازم مشخص شد که این افراد مبتلا به کرونا نیستند.

همچنین هیأتی از سازمان بهداشت جهانی از بیمارستان های سوریه بازدید می کند اما تا کنون حتی یک مورد ابتلا به ویروس کرونا ثبت نکرده است و این برخلاف گزارش هایی است که صفحه های وابسته به مخالفان سوری در خارج منتشر می کنند. این صفحه ها دولت سوریه را به سرپوش گذاشتن بر شیوع کرونا در شهرهای این کشور متهم کردند.

زندگی در دمشق پایتخت سوریه نیز به جز برخی احتیاط هایی که مردم در عادت های روزانه شان اتخاذ می کنند، به شکل طبیعی ادامه دارد.

دولت سوریه نیز همه تدابیر پیشگیرانه را با توقف سفرهای هوایی و زمینی از مبدأ کشورهایی که تا کنون ابتلا به ویروس کرونا در آنها ثبت شده است اتخاذ کرده است. دولت همچنین انجام سلسله تدابیر اضافی را برای حفظ اوضاع حاکم و اجتناب از وقوع هر گونه ابتلایی را اتخاذ کرده است.

به همین دلیل دولت تصمیم به تعلیق فعالیت دانشگاه ها، مدارس، پژوهشکده های فناوری دولتی و خصوصی را در همه وزارتخانه ها و نهادهای مربوطه را از 14 مارس تا 2 آوریل و تدابیر لازم برای ضد عفونی کردن خوابگاه های دانشجویی به گونه ای که برای اقامت دانشجوایان مناسب شوند را اتخاذ کرد.

دولت سوریه همچنین تعداد کارکنان اداره های دولتی را به 40 درصد بر اساس سیستم شیفتی کاهش داد به گونه ای کارها تعطیل نشده و ساعت های کاری کم شده و از 9 صبح تا 2 ظهر می شود و سیستم امضا گرفتن با اثر انگشت را به مدت یک ماه لغو کرد.

دولت لبنان نیز به منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا همه گذرگاه ها با سوریه را بست زیرا تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در لبنان به 70 نفر افزایش یافت که در قرنطینه به سر می برند.لبنان همه مدارس، دانشگاه ها، باشگاه های ورزشی، رستورانها و تفرجگاه ها را به مدت دو هفته بست.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.