نشریه ایزوستیا نوشت: در سفارت جمهوری اسلامی ایران اعلام کردند که اپیدمی ویروس کرونا مانع از برگزاری «گروه سه کشور آستانه» نمی شود.

به گزارش سرویس بین الملل جماران؛ نشریه ایزوستیا  چاپ روسیه در گزارشی آورده است:

«1- در سفارت ایران در روسیه خبر دادند که روسیه ماسک های پزشکی، لباس های جراحی و کیت ها مرتبط با تست ویروس کرونا را برای مبارزه با این ویروس به ایران ارسال می کند. در این سفارت خانه خاطر نشان کردند که دعوت [آقای] روحانی از رهبران روسیه و ترکیه به تهران به قوت خود باقی است. از 9 ماه مارس تاکنون، بیش از 7 هزار نفر در ایران به ویروس کرونا مبتلا شده اند و 237 نفر از آنان فوت کرده اند. کارشناسان نظر سنجی شده توسط نشریه «ایزوستیا» در ضرورت برگزاری اجلاس گروه سه کشور آستانه در وضعیتی که ایران درگیر ویروس کرونا است، تردید دارند.

2- در روز 29 ماه فوریه، رهبر روسیه در جریان گفتگوی تلفنی خود با رئیس جمهور ایران از آمادگی اش برای کمک به ایران در مبارزه با اپیدمی ویروس کرونا سخن گفت. چندی بعد، قاسم جلالی، سفیر ایران در روسیه، تصریح کرد که تهران از مسکو در مبارزه با ویروس کرونا درخواست کمک کرده است. ایران در تمامی استان هایش وضعیت اضطراری اعلام کرده و در تهران، قم و مشهد برگزاری نماز جمعه لغو شده است.

3- کشورهای اروپایی به ایران کمک های بشر دوستانه خود را ارسال کرده اند: فرانسه، آلمان و بریتانیا 5 میلیون یورو به ایران در مبارزه با ویروس کرونا کمک مالی کرده اند. افزون بر آن، به این کشور، یک فروند هواپیمای حاوی تجهیزات لازم برای آزمایشگاه ها، لباس های محافظتی و دیگر تجهیزات پزشکی اعزام شده است.

4- در صورتی که اجلاس قالب آستانه در ماه مارس در تهران برگزار شود، این نخستین اجلاس طی دو ماه اخیر خواهد بود که ولادیمیر پوتین در خارج از کشور در آن شرکت خواهد داشت. انتظار می رود که در طرفین کارساز بودن رژیم آتش بس در سوریه را بحث و بررسی کنند. براساس خبرهای منتشر شده، از روز 6 ماه مارس و پس از اجرای توافق میان روسیه و ترکیه، شبه نظامیان دستکم 19 بار، رژیم آتش بس را نقض کرده اند.»

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.