در حالی که یکی از نمایندگان برجسته پارلمان روسیه ترکیه را به شدت تهدید کرد و تأکید کرد که حمله گسترده این کشور به ادلب پایان بدی برای آنکارا خواهد داشت مشاور رئیس جمهور ترکیه تهدید به انتقام وحشتناک کرد.

 

به گزارش جماران، در پی کشته شدن 33 نظامی ترکیه و زخمی شدن ده ها نظامی دیگر  این کشور در حمله هوایی ارتش سوریه در استان «ادلب» در شمال این کشور آتش جنگ لفظی میان ترکیه به عنوان حامی گروه های مسلح سوری و تروریست ها و روسیه به عنوان حامی دولت قانونی سوریه شعله ور شد.

در حالی که یکی از نمایندگان برجسته پارلمان روسیه ترکیه را به شدت تهدید کرد و تأکید کرد که حمله گسترده این کشور به ادلب پایان بدی برای آنکارا خواهد داشت مشاور رئیس جمهور ترکیه تهدید به انتقام وحشتناک کرد.

نماینده برجسته پارلمان روسیه امروز به ترکیه نسبت به هر گونه عملیات گسترده در منطقه «ادلب» سوریه هشدار داد و تهدید که این حمله پایان بدی برای خود آنکارا خواهد داشت.

« ولادیمیر زباروف» معاون اول کمیته امور بین المللی در مجلس عالی در پارلمان روسیه، ترکیه را تهدید کرد که انجام عملیات نظامی گسترده در ادلب سوریه پایان ناگواری برای خود آنکارا خواهد داشت.

 در مقابل، «مسعود حقی» مشاور «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه تهدید کرد که کشورش انتقام وحشتناکی از روسیه خواهد گرفت و از احتمال وقوع درگیری شدید میان روسیه و ترکیه در سوریه دم زد.

حقی در واکنش به کشته شدن 33 نظامی این کشور و زخمی شدن 32 نظامی دیگر در ادلب سوریه در یک برنامه زنده تلویزیونی گفت که ترکیه 16 بار با روسیه در تاریخ جنگید و برای ورود به جنگ دیگری با این کشور آماده است. 

حقی تأکید کرد که انتقام از این کشته شدگان وحشتناک خواهد بود.

سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه نیز گفت: روسیه هیچ گونه امتیازی به تروریست ها در سوریه  نمی دهد.

  وزیر امور خارجه روسیه در نشست خبری مشترک با «ژان آسلبرن» همتای خود در لوکزامبورگ گفت، روسیه به تروریست‌های سوریه امتیازی نخواهد داد.

لاوروف در این نشست گفت، باید حساب مردم ادلب را از تروریست‌ها جدا دانست و ارتش سوریه این حق را دارد که مواضع تروریست‌ها را نابود کند.

وی افزود در خصوص ادلب و آنچه در این منطقه می‌افتد از جمله اقدامات ارتش ترکیه، می‌توان تأیید کرد که آنکارا به توافقی که پیش‌تر با روسیه حاصل شده بود پایبند نبوده است.

وزیر امور خارجه روسیه در ادامه گفت، هدف مشترک روسیه و ترکیه باید خلع سلاح در این منطقه و احترام به آتش‌بس است. همه طرفین باید به قطعنامه شورای امنیت احترام بگذارند.

لاوروف گفت، رؤسای جمهور ترکیه و روسیه پس از کشته شدن نیروهای ترکی در سوریه به صورت تلفنی گفت‌وگو داشته‌اند. مسکو این آمادگی را دارد که به تقویت امنیت نیروهای ترکیه در سوریه کمک کند.

 مجلس فدرال روسیه نیز اعلام کرد که ترکیه تروریست ها را در ادلب پنهان می کند و اقداماتی که انجام می دهد احتمال درگیری میان نیروهای روسیه و ترکیه را بیشتر می کند.

این در حالی است که در پی شدت گرفتن تنش در شمال سوریه ،روسیه دو ناوشکن مجهز به موشک های کروز هدایت شونده به سواحل سوریه فرستاد و آنکارا  را متهم کرد که خودش مسئول کشته شدن 33 نظامی در منطقه ادلب سوریه در روز پنجشنبه است.

«الکسی رولف» مسئول ناوگان دریای سیاه روسیه گفت که دو ناوشکن روسی حامل موشک های کالیبر بسیار دقیق به دریای مدیترانه و به طور مشخص به سواحل سوریه اعزام شدند.

رولف تأکید کرد: ناوشکن های دریاسالار ماکاروف و دریاسالار گریگورویچ که مجهز به موشک های کروز هدایت شونده از نوع کالیبر هستند و وابسته به ناوگان دریای سیاه هستند از تنگه های بسفور و داردانل ترکیه عبور کردند و در راه دریای مدیترانه هستند.

وی تصریح کرد که این دو ناوشکن در دریای مدیترانه مستقر می شوند تا بخشی از نیروهای گروه دریایی دائمی روسیه در آن جا باشند.

تقویت ناوگان های کشتی های جنگی روسیه در دریای مدیترانه در پی آن صورت می گیرد که اوضاع در استان ادلب سوریه در منطقه کاهش تنش به شدت متشنج شده است.

در تحولی دیگر، وزارت دفاع روسیه امروز جمعه درباره کشته شدن نظامیان ترکیه در شمال سوریه بیانیه ای صادر کرد و تأکید کرد که حمله هوایی سوریه که نظامیان ترکیه در آن کشته شدند گروه های تروریستی را هدف قرار داد اما پس از آن مشخص شد که نیروهای ترکیه در صفوف آنها بودند.

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد دیروز 27 فوریه عناصر مسلح در منطقه کاهش تنش در ادلب سعی کردند به مواضع نیروهای سوریه حمله کنند.

در این بیانیه آمده است در میان عناصر مسلح که در بمباران دیروز ادلب زخمی شده اند چند نیروی ترک بودند، جنگنده های روسی به منطقه ای در ادلب که مواضع نیروهای ترک در آنجا بوده است حمله نکرده است.

این وزارت‌خانه تاکید کرد: روسیه به محض اطلاع از کشته شدن نظامیان ترک تمام تلاش خود را برای برقراری آتش بس توسط نیروهای سوریه به کار گرفت تا کشته ها و زخمی ها ترکیه منتقل شوند.

وزارت دفاع روسیه در این بیانیه تصریح کرد که ترکیه هیچ گونه اطلاعاتی درباره حضور نیروهایش در منطقه ادلب سوریه به ارتش روسیه نداده است و قرار نبود که یگان های ترکیه در منطقه بمباران باشند.

در ادامه این بیانیه آمده است که حادثه در زمان تلاش گروه تروریستی جبهه النصره برای انجام عملیات هجومی به چند محور علیه مواضع ارتش سوریه در منطقه کاهش تنش در ادلب در روز پنجشنبه رخ داد.

در این بیانیه همچنین آمده است که مرکز آشتی روسیه در سوریه ارتباط خود با مرکز هماهنگی ترکیه در ادلب را ادامه می دهد تا از هر گونه تهدیدهای امنیتی به دلیل واکنش نیروهای سوریه به مراکز دیده بانی و یگان های ارتش ترکیه که در منطقه کاهش تنش در ادلب مستقر هستند اجتناب شود.

این در حالی است که استاندار «هاتای» در ترکیه از کشته شدن ۳۳ سرباز این کشور بر اثر یک حمله هوایی در استان ادلب سوریه خبر داده است.

«دیده‌بان حقوق بشر سوریه»، وابسته به معارضان سوری بامداد جمعه از کشته شدن ۳۴ سرباز ترکیه در استان ادلب سوریه خبر داد. استاندار «هاتای» که با «ادلب» هم‌مرز است کشته شدن ۳۳ سرباز را تأیید کرده است.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.