امروز پنجشنبه کمترین آمار روزانه مرگ و میر بر اثر ابتلا به ویروس کرونا در چین ثبت شد.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، گاردین گزارش داد شمار قربانیان ویروس کرونا اگرچه در چین روند صعودی آن کند شده، اما طبق آخرین آمار این رقم به 2744 نفر رسید.

کمیته بهداشت دولت چین امروز پنجشنبه اعلام کرد: شمار تلفات ناشی از بیماری ویروس کرونای جدید (کووید 19) در چین به 2744 نفر رسید و در مجموع 78498 نفر در این کشور مبتلا به این ویروس کشنده شده‌ اند.  

آخرین آمار نشان می‌دهد که 409 مورد جدید مبتلا به کرونا در استان هوبی تایید شده که از این تعداد 383 مورد در ووهان، مرکز شیوع ثبت شده است.

بر اساس این آمار 32 هزار و 495 نفر نیز پس از بهبودی از بیمارستان‌ ها مرخص شده‌ اند. 

براساس گزارش روزانه سازمان بهداشت جهانی، تعداد مبتلایان به کرونا‌ویروس جدید در خارج از چین به 2918 نفر رسید و 43 نفر قربانی گرفته است. همگی موارد عفونت در خارج از چین در حال حاضر در 37 کشور جهان ثبت شده است. تعداد کشته ها 43 نفر است و 9 نفر در یک روز گذشته در اثر کووید 19 جان خود را از دست دادند.

 

60 مورد ابتلا در آمریکا

آمریکا از ثبت 60 مورد ابتلا به ویروس کرونا در این کشور خبر داد.

از این تعداد 45 نفر مسافران کشتی تفریحی دیاموند پرینسس هستند که میزبان ملیت‌ های گوناگون بوده و بسیاری در آن به این ویروس مبتلا شده‌ اند.

این در حالی است که دو مورد انتقال انسان به انسان این ویروس در خاک آمریکا تایید شده است.

دعوای ترامپ با رسانه ها!

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا مخالفان دموکرات خود و برخی از رسانه‌ ها مانند سی‌ ان‌ ان را به ایجاد وحشت درباره شیوع ویروس کرونا متهم کرد که طبق ادعای وی در بازار ایجاد ترس می‌ کند.

وی در توئیتی با متهم کردن رسانه‌ ها که او از آن‌ها با عنوان رسانه‌ های جعلی نام می‌ برد گفت که آنها تمام تلاش خود را می‌ کنند تا از ویروس کرونا وحشتناک‌ ترین تصویر را نشان دهند و در بازارها ایجاد ترس کنند.

بازارهای سهام در نقاط مختلف جهان از جمله وال استریت در روزهای گذشته به دلیل نگرانی‌ درباره شیوع هر چه بیشتر این ویروس با سقوط مواجه شدند.

ترامپ علاوه بر رسانه‌ ها از دموکرات‌ ها نیز انتقاد و آنها را متهم کرد که «هیچ کاری انجام نمی‌ دهند» و «زیاد حرف می‌ زنند بدون اینکه اقدامی صورت دهند». وی تاکید کرد که آمریکا در بهترین وضعیت است.

این سخنان در حالی مطرح شده است که ترامپ برای مقابله با ویروس کرونا درخواست بودجه 2.5 میلیارد دلاری را کرده است اما «نانسی پلوسی» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا، این رقم را بسیار کم می‌ داند و گفته است که برای مقابله با ویروس ابولا رقم 5 میلیارد دلار اختصاص یافته بود.

دموکرات‌ ها معتقدند برای کرونا باید بودجه 8.5 میلیارد دلاری اختصاص پیدا کند.

 

تعطیلی 15 روزه مدارس بلوچستان پاکستان و تدابیر شدید در گذرگاه‌ های مرزی 

دولت پاکستان پس از تایید دو مورد ابتلا به ویروس کرونا در شهرهای«اسلام آباد و کراچی» مدارس ایالت بلوچستان را تعطیل کرده و تدابیر پیشگیری نیز در شهرهای مختلف از جمله گذرگاه‌ های مرزی تشدید شده‌ است.

دولت ایالتی در بلوچستان پاکستان از بیم شیوع احتمالی کرونا، مدارس سراسر این ایالت را تعطیل کرده و این وضعیت تا 15 روز آینده ادامه خواهد داشت.

امتحانات سالانه پایه دهم مدارس ایالت بلوچستان نیز به اواسط ماه آینده میلادی موکول شده و گزارش ها از شهر کراچی مرکز ایالت «سِند» در جنوب این کشور نیز حاکی است که احتمال تعطیلی مدارس و سایر مراکز آموزشی در این شهر وجود دارد.

 

تایید نخستین مورد ابتلا به ویروس در گرجستان

گرجستان نخستین مورد ابتلا به ویروس کرونا را در این کشور تایید کرد.

 

تایید اولین مورد از ابتلا در مقدونیه شمالی 

وزارت بهداشت مقدونیه شمالی اولین مورد از ابتلا به ویروس کرونا را در این کشور تایید کرد.

 

400 مبتلا در ایتالیا

تعداد مبتلایان به کرونا در ایتالیا 400 نفر افزایش پیدا کرده است.

تعداد مبتلایان در ایتالیا که کانون تمرکز ویروس در اروپا تا امروز است در 24 ساعت گذشته 25 درصد افزایش داشته است.

چند کشور دیگری اروپایی نیز اولین موارد ابتلا به ویروس را گزارش کرده‌ اند.

روز چهارشنبه مقام‌ های ایتالیا از 400 مورد ابتلا به ویروس خبر دادند. آماری که حکایت از افزایش قابل توجهی نسبت به 80 مورد اعلام شده در روز سه‌ شنبه دارد.

آلوده‌ ترین مناطق در این کشور مناطق صنعتی در شمال کشور، «لمباردی» قرار دارند. تا کنون 12 نفر بر اثر بیماری کرونا جان خود را از دست داده‌ اند.

مقام‌ های دولتی تلاش کرد‌ه‌ اند مردم را آرام کنند و تاکید کرده‌ اند که اقدامات لازم را برای جلوگیری از گسترش بیماری انجام داده‌ اند. مدارس، دانشگاه‌ ها، سینماها تعطیلند و چند گردهمایی لغو شده‌ اند.

11 شهر در کانون گسترش ویروس با 55 هزار نفر جمعیت در وضعیت قرنطینه قرار دارند.

نگرانی از این است که گسترش ویروس ایتالیا را به رکود اقتصادی بکشاند.

کمیساریای اتحادیه اروپا بعد از ملاقات با وزیر بهداشت ایتالیا در رم به خبرنگاران گفت: شرایط نگران کننده‌ ای است ولی نباید وحشت‌ زده شد. هنوز نادانسته‌ های زیادی درباره به ویژه درباره مبدا این ویروس و نحوه گسترش آن وجود دارد.

روز چهارشنبه رومانی، اتریش، کرواسی، یونان، نروژ و سوییس اولین موارد ابتلا به ویروس را گزارش کردند. در تمام موارد مبتلایان به ایتالیا سفر کرده بودند.

در اسپانیا، فرانسه و آلمان نیز موارد بیشتری از ابتلا به ویروس گزارش شده است.

یونان یکی از کشورهای اروپایی است که اولین مورد ابتلا به ویروس کرونا را گزارش داده است.

ایرلند برگزاری مسابقات شش جانبه راگبی در دوبلین را که قرار بود در هفتم و هشتم مارس برگزار شود لغو کرده است. ایتالیا یکی از کشورهای شرکت کننده در این مسابقات بود.

در شهر نیس فرانسه که نزدیکی مرز ایتالیا قرار دارد یک فستیوال و مراسم آتش بازی که قرار بود آخر این هفته برگزار شود لغو شده است.

الجزایر و برزیل نیز اولین موارد ابتلا به ویروس را گزارش کرده‌اند که در هر دو مورد مبتلایان به ایتالیا سفر کرده بودند.

 

ورود زائران خارجی به مکه و مدینه ممنوع شد

عربستان ورود زائران خارجی به مکه و مدینه را موقتا ممنوع کرده است.

وزرات خارجه عربستان اعلام کرده این کشور موقتا پذیرش مسافر و گردشگر را از کشورهایی که با بحران ویروس کرونا روبرو هستند ممنوع خواهد کرد.

 

ممنوعیت گردهمایی‌ هایی عمومی در عراق

عراق نیز گردهمایی‌ هایی عمومی را ممنوع کرد، و مدارس، دانشگاه‌ ها و مراکز تفریحی را بست.

کویت و بحرین نیز پس از آن که 19 مورد ابتلا به ویروس در این کشورها گزارش شد، اقدامات مشابهی را پیش گرفته‌ اند.

 

 

سازمان جهانی بهداشت: دلیلی برای وحشت در برابر کرونا وجود ندارد

مدیر بخش اروپا در سازمان جهانی بهداشت با بیان اینکه در حال حاضر میزان مرگ و میر ناشی از ویروس کرونا در چین به یک درصد کاهش یافته است، افزود: «دلیلی برای وحشت وجود ندارد».

«هانس کلوگه» مدیر بخش اروپا در سازمان جهانی بهداشت در کنفرانس خبری در رم پایتخت ایتالیا گفت به طور کلی میزان مرگ و میر ناشی از ویروس کرونا  حدود دو درصد است و اکنون در چین که 96.5 درصد مبتلایان کرونا در آنجا هستند، میزان مرگ به یک درصد کاهش یافته است.

این مقام سازمان جهانی بهداشت تصریح کرد: «این را به خاطر داشته باشید که از هر پنج بیمار (مبتلا به کرونا) 4  نفرشان علائم خفیفی دارند و بهبود می‌ یابند.» 

​دبیر کل سازمان جهانی بهداشت افزایش ناگهانی موارد ابتلا به ویروس کرونای جدید در ایران، کره جنوبی و ایتالیا را بسیار نگران‌ کننده خوانده اما گفته است که همچنان می‌ توان این ویروس را کنترل کرد و شیوع آن به مرحله همه‌ گیر شدن (پاندمی) نرسیده است.

«تدروس ادهانوم گبرییسوس» روز چهارشنبه اعلام کرد که از روز سه‌ شنبه تعداد موارد شناسایی‌شده در روز در خارج از چین - مرکز شیوع بیماری - از داخل این کشور بیشتر شده است.

دبیر کل سازمان بهداشت جهانی گفت که این سازمان اشتیاقی برای اعلام رسمی همه‌ گیر شدن ویروس پیش از تحلیل دقیق داده‌‌ ها ندارد. پیشتر این سازمان به تمام کشورهای جهان هشدار داده بود که برای ورود به مرحله همه‌ گیری جهانی ویروس کرونا آماده شوند.

 

محدودیت در پروازهای روسیه و کره جنوبی

روسیه از نیمه شب اول مارس پرواز ها به کره جنوبی را به دلیل شیوع کرونا ویروس جدید متوقف می کند.

«تاتیانا گالیکوا» معاون نخست وزیر روسیه در این خصوص اطلاع داد.

پرواز به این کشور تنها توسط شرکت هوایی «ایرفلوت» (معمولی و چارتر) و آوروا ( فقط چارتر) ادامه دارد. مسافرانی که از کره جنوبی می آیند باید از ترمینال اف فرودگاه «شرمتوا» وارد شوند.

وی خاطر نشان کرد: « ما تا اول آوریل تمامی این محدودیت هایی را که تا اول مارس بودند، تمدید می کنیم. اسناد مرتبط فردا به سازمان های فدرال مسئول ارائه می شود و برای امضای رئیس دولت ارسال می شود.»

گالیکوا گفت :« اکنون در روسیه بر روی واکسن این بیماری کار می کنند.» وی خاطر نشان کرد که در روسیه فعلا این بیماری شیوع نیافته است. به همین منظور لازم نیست که اقدامات تکمیلی انجام شود.

 

مراجعه 1000 نفر در فرانسه به بیمارستان

1000 نفر در فرانسه از ترس ابتلا به بیماری کروناویروس و انجام آزمایش به بیمارستان مراجعه کرده اند.

تاکنون دو نفر در اثر ابتلا به کروناویروس در بیمارستان جان باخته اند و 18 نفر مبتلا نیز شناسایی شده و تحت درمان قرار دارند.

دو روز پیش «اولیویه ورون» وزیر بهداشت فرانسه اعلام کرده بود هیچ مورد مبتلا به کروناویروس در بیمارستان‌ های فرانسه وجود ندارد.

دیشب جلسه بحران در نخست وزیری با حضور 8 وزیر کابینه و «ادوار فیلیپ» نخست وزیر برپا شد. در این جلسه ضمن بررسی راه‌ های جلوگیری از شیوع کروناویروس مقرر شد سفارش خرید 15 میلیون ماسک به شرکت‌ های فرانسوی تولید کننده داده و بین مردم توزیع شود.

از طرفی منابع غیردولتی آمار فوتی‌ ها و مبتلایان به کروناویروس را بیشتر از میزان اعلامی دولت می‌ دانند و معتقدند دولت از ترس اوضاع اجتماعی و اقتصادی سیاست تزریق «آرام آرام اطلاعات» را در پیش گرفته است.

 

بحرین تعلیق پرواز‌ها در فرودگاه دبی را 48 ساعت دیگر تمدید کرد

سازمان هواپیمایی بحرین اعلام کرد هر گونه پرواز در فرودگاه بین المللی دبی به مدت 48 ساعت دیگر تعلیق شده است.

 

کویت برای بازگرداندن اتباع خود از ایتالیا هواپیمای اختصاصی اعزام می کند

شرکت هواپیمایی کویت اعلام کرد برای بازگرداندن شهروندان کویتی از ایتالیا یک هواپیمای اختصاصی به این کشور اعزام خواهد کرد.

 

تایید دومین مورد آلودگی در الجزایر

شبکه تلویزیونی الجزایر از دومین مورد آلودگی به ویروس کرونا در الجزایر خبر داد.

 

شمار افراد مورد آزمایش کرونا در انگلیس از 7000 نفر گذشت

وزارت بهداشت و درمان انگلیس در تازه‌ ترین گزارش اعلام کرد شمار افراد مشکوکی که تست آلوده بودن به ویروس کرونا از آنان گرفته شده است به 7132 نفر رسید.

وزارت بهداشت انگلیس با تاکید بر اینکه احتمال قرنطینه کامل جوامع، همچون چین، در این کشور مطرح نیست از مسافرانی که از کشور‌های آلوده به این ویروس به انگلیس آمده اند خواست حتی اگرعلایم بیماری کووید – 19 در آنان نیست دو هفته با رعایت موارد بهداشتی در خانه بمانند و چنانچه عوارض این بیماری را در خود دیدند با شماره تلفن اعلام شده تماس بگیرند.

دیروز هشت مدرسه در انگلیس به علت نگرانی از آلوده بودن برخی از دانش آموزان که به ایتالیا سفر کرده بودند تعطیل شد. 300 نفر از کارکنان دفتر مرکزی شرکت نفتی شورون آمریکا در انگلیس نیز در هراس از مشاهده علایم مشابه نشانگان ویروس کرونا در یکی از کارکنان این شرکت به منازلشان فرستاده شدند.

 

ایرچاینا پروازهای بین پکن و وین را لغو کرد

سخنگوی فرودگاه وین اعلام کرد، شرکت هواپیمایی ایرچاینا (AIR CHINA) پرواز‌های بین پکن و وین را از تاریخ 28 فوریه تا 20 مارس لغو کرد.

 

رژیم صهیونیستی 1600 مورد مشکوک را قرنطینه کرد

هم اکنون 1600 اسرائیلی به علت مشکوک بودن به عفونت ویروس کرونا در قرنطینه به سر می‌ برند. ویروس کرونا از منطقه‌ «کریات شمونا» در شمال (اراضی اشغالی فلسطین) تا «بئرسبع» در جنوب گسترش یافته است.

هم اکنون تل آویو با 102 نفر در قرنطینه، بیشترین تعداد افراد مشکوک به ناقل ویروس کرونا را داراست. پس از آن حیفا با 97 نفر، قدس اشغالی با 77 نفر و ریشون لتسیون با 62 نفر در ردیف‌ های بعدی قرار دارند.

بیش از نیمی از افرادی که در قرنطینه به سر می‌برند - 841 نفر - از سفر به تایلند بازگشته اند. در میان افرادی که قرنطینه شده اند معاون مدیرکل وزارت بهداشت دیده می‌ شود که پس از بازگشت از ژاپن تاکنون در قرنطینه به سر می‌برد. او برای بازدید از چهار اسرائیلی که به علت ابتلا به ویروس کرونا در ژاپن بستری هستند به این کشور سفر کرده بود.

 

افزایش مبتلایان در کره جنوبی

منابع بهداشتی کره جنوبی نیز امروز پنجشنبه از ابتلای 334 نفر به ویروس کرونا در این کشور خبر دادند. بدین ترتیب شمار مبتلایان در این کشور به 1595 نفر رسید.

این در حالی است که روز پنجشنبه هیچ مورد مرگ جدیدی بر اثر ابتلا به ویروس کرونا در کره جنوبی به ثبت نرسید. شمار قربانیان ویروس کرونا در کره جنوبی 12 نفر است.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.