آمار قربانیان کرونا در چین امروز دوشنبه با 150 قربانی دیگر در استان مرکزی «هوبی» کانون انتشار ویروس به 2592 نفر رسید.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران به نقل از خبرگزاری فرانسه، به گفته مقامات بهداشتی، آمار قربانیان کرونا در چین امروز دوشنبه با 150 قربانی دیگر در استان مرکزی «هوبی» کانون انتشار ویروس به 2592 نفر رسید.

در روز یکشنبه 97 نفر بر اثر ابتلا به ویروس کرونا جان باختند و آمار جدید از وخیم‌ تر شدن اوضاع حکایت دارد.

کمیسیون ملی بهداشت و درمان چین از ابتلای 409 نفر دیگر به ویروس کرونا در 48 ساعت گذشته خبر داد. با احتساب مبتلایان جدید، تعداد کسانی که در چین به این بیماری مبتلا شده اند از مرز 77 هزار نفر گذشت.

همچنین 24734 نفر نیز درمان و از بیمارستان مرخص شده اند.

در حال حاضر 3434 مورد مشکوک به ویروس کرونا در سراسر چین ثبت شده است و بیش از 97 هزار نفر که با بیماران تماس نزدیک داشته اند، تحت نظر پزشک قرار دارند.

 

کاهش سطح واکنش اضطراری به کرونا در برخی استان‌ های چین

استان‌ های چینی «یونهان، گوآنگدونگ، شانژی و گوئیژو» سطح واکنش اضطراری به ویروس کرونا را کاهش دادند.

 

اجازه خروج محدود از شهر قرنطینه شده در چین

چین به برخی افراد اجازه داده است تا با در نظر گرفتن شرایطی شهر ووهان را ترک کنند.

 مسافرانی که آلوده به ویروس کرونا نیستند، می‌ توانند این شهر را ترک کنند. ووهان 11 میلیونی از یک ماه پیش در قرنطینه کامل است.

 

مبتلایان در کره جنوبی 763 نفر؛ قربانیان 7 نفر

مقامات بهداشتی کره جنوبی امروز دوشنبه با اعلام ثبت 161 مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا در این کشور افزودند در مجموع شمار مبتلایان به این ویروس در کره جنوبی به 763 نفر رسید.

افزایش شمار افراد آلوده به ویروس کرونا در کره جنوبی یک روز پس از آن صورت گرفت که مقامات این کشور هشدار درباره وضعیت شیوع این بیماری مسری را به بالاترین سطح افزایش دادند.

مرکز پیشگیری و کنترل بیماری کره جنوبی نیز از هفتمین مورد تلفات ناشی از آلودگی به ویروس کرونا خبر داد و اعلام کرد یک مرد 62 ساله در بیمارستانی در «چئونگ دو» جان سپرد؛ جایی که به همراه دائگو در هفته‌ های اخیر بالاترین آمار افراد آلوده تایید شده به ویروس کرونا را داشته است.

«کیم کانگ لیپ» معاون وزیر بهداشت کره جنوبی در اظهاراتی گفت: «اگر ما نتوانیم به شیوه‌ ای موثر از گسترش و شیوع ویروس کرونا در منطقه دائگو جلوگیری کنیم؛ احتمال زیادی وجود دارد که با همه گیری این ویروس در سراسر کشور مواجه شویم.»

در حالی که بیشترین موارد جدید آلودگی به این ویروس در دائگو تایید شده است، تقریبا همه شهر‌ها و استان‌ های کره جنوبی مواردی از آلودگی به ویروس کرونا را گزارش کرده اند.

مقام‌های بهداشتی و پزشکی در کره جنوبی شماری در حدود 28 هزار شهروند شهر دائگو را که علائمی از سرماخوردگی یا آنلفوآنزا نشان می‌ دادند، تحت نظارت و مراقبت قرار خواهند داد.

مقامات کره جنوبی در حال تحقیق درباره علت دقیق شیوع این ویروس هستند در حالی که 31 تن از بیماران هیچ سابقه سفر به خارج از کشور نداشته اند.

معاون وزیر بهداشت کره جنوبی همچنین اعلام کرد دولت اقداماتی را در زمینه خود قرنطینه افراد اتخاذ کرده است.

شهروندان در دائگو و برخی شهر‌های دیگر برای تهیه ماسک و سایر ملزومات لازم به فروشگاه‌ های بزرگ و داروخانه‌ها مراجعه کردند.

رسانه‌ های محلی نیز تصاویری را منتشر کردند که صد‌ها نفر را در صف‌ های طولانی مقابل فروشگاه‌ های بزرگ در دائگو نشان می‌ داد که منتظر شروع کار فروشگاه بودند.

برگزاری مراسم فرهنگی و سیاسی در این هفته لغو شده است و این در حالی است که وزارت فرهنگ کره جنوبی امروز دوشنبه اعلام کرد مجموعا 24 موزه ملی و کتابخانه به طور موقت تعطیل شده است.

روز گذشته رژیم صهیونیستی مسافران هواپیمایی که از کره جنوبی به آن کشور رفته بودند را بازگرداند؛ موضوعی که با انتقاد سئول روبرو شده‌ است.

کره جنوبی خود مسافرت تمامی شهروندان چینی یا غیرچینی از استان هوبی را ممنوع کرده است؛ با این حال این ممنوعیت هنوز شامل دیگر استان‌ های چین نشده است.

​در عین حال، در پی بیماری 11 نظامی در این کشور، ارتش کره جنوبی 7700 سرباز را قرنطینه کرده است.

روز یکشنبه سئول وضعیت شیوع ویروس در کره جنوبی را وضعیت قرمز اعلام کرد. این نخستین بار از سال 2009 به این سو، یعنی از زمان شیوع آنلفوآنزای خوکی‌ است که وضعیت قرمز اعلام می‌ شود.

 

قرنطینه شهروندان خارجی در کره شمالی

کره شمالی برای مقابله با شیوع ویروس کرونا 380 شهروند خارجی را قرنطینه کرده است.

به گزارش خبرگزاری رسمی کره شمالی، بیشتر قرنطینه شدگان دیپلمات های خارجی مقیم پیونگ یانگ و خانواده هایشان هستند.

هنوز مشخص نیست که قرنطینه این افراد چه مدت طول خواهد کشید.

تاکنون موردی از ابتلا به ویروس کرونا در کره شمالی گزارش نشده است.

تا امروز دوشنبه 79 هزار و 360 مورد ابتلا به کووید-19 در جهان شناسایی شده که 77 هزار و 150 مورد آن مربوط به چین است. 

 

صهیونیست ها ثبت دومین مورد ابتلا را تایید کردند

وزارت بهداشت رژیم صهیونیستی ثبت دومین مورد از ابتلا به ویروس کرونا در اراضی اشغالی را تایید کرد.

این درحالی است که پیش از این رسانه ها از ثبت سومین مورد از ابتلا به این ویروس در اراضی اشغالی خبر داده بودند.

وزارت بهداشت رژیم صهیونیستی اعلام کرده بود که یکی از 11 تبعه این رژیم که از کشتی تفریحی قرنطینه شده در ساحل ژاپن خارج شده است، به ویروس کرونا مبتلا است.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.