شاپور مسعودی‌فر روز یکشنبه در نشست شورای سلامت و امنیت غذایی دزفول در سالن جلسات فرمانداری ویژه این شهرستان افزود: بیماری‌های نوپدید نگرانی‌هایی در جامعه ایجاد می‌کنند که البته این نگرانی‌ها خوب است ولی اگر از کنترل خارج شود باعث تنش‌های اجتماعی خواهد شد.
وی ادامه داد: درصد اندکی از بیماران مبتلا به کرونا در بیمارستان بستری می‌شوند و پزشکان براساس شواهد بالینی بیمار اقدام به ارجاع به بیمارستان خواهند کرد.
مسعودی‌فر با بیان اینکه بخش عمده‌ای از بیماران ترخیص و در منزل مراقبت می‌شوند، گفت: خانواده‌هایی که بیمار دارند و قرار است از آنها مراقبت کنند باید آگاهی کاملی در خصوص این بیماری و مراقبت‌های لازم از بیمار داشته باشند. 
وی افزود: با توجه به انتقال بیماری‌های تنفسی از طریق سطوح و زنده ماندن این ویروس بین ۲ تا ۱۱ روز خارج از بدن باید از تماس با سطوح آلوده خودداری شود. 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی دزفول اظهار داشت: بیمار مبتلا به کرونا باید ماسک بزند و فاصله خود را با دیگر افراد رعایت کند؛ افراد سالم نیز باید از تماس با سطوح جلوگیری کنند.
وی درخصوص تعطیلی مدارس نیز گفت: ضرورتی برای تعطیل کردن مراکز آموزشی و مدارس نیست و در صورتی که شرایط ایجاب کند درخصوص تعطیلی تصمیم‌گیری و اطلاع‌رسانی می‌شود.
مسعودی‌فر به مردم توصیه کرد از تجمع‌های غیرضروری و شرکت در همایش‌ها خودداری کنند و آموزش‌های لازم را ببینند.

وی گفت: در حال حاضر ۳۳ کشور از جمله ایران درگیر کرونا ویروس هستند و تاکنون ۱۳۳ مورد ابتلا به کرونا در کره جنوبی ثبت شده است.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی دزفول بیان کرد: برای تماس با سطوح، آموزش های لازم در ادارات و سازمان‌ها داده شود و سازمان‌هایی که اماکن عمومی مانند اتوبوسرانی دارند اقدامات لازم برای گندزدایی و ضدعفونی را انجام دهند. 
وی افزود: آموزش شستشوی دست‌ها از همه موارد ضروری‌تر است و اطلاعات لازم در این خصوص باید از طریق کارشناسان بهداشتی ارائه شود.
مسعودی‌فر با تاکید بر لزوم راه اندازی ایستگاه‌های اطلاع رسانی در مراکز تجمع گفت: ایستگاه‌های اطلاع‌رسانی در مراکز پر تجمع مانند سبزقبا و هایپرمارکت‌ها راه اندازی و آموزش‌های لازم به مردم داده شود.

بروز کرونا در چین و به دنبال آن در ایران موجی از نگرانی در بین شهروندان ایجاد کرده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.