تعداد کسانی که در اثر ابتلا به این ویروس جان خود را از دست دادند به 2238 تن رسید و 118 مورد از روز قبل بیشتر بوده است.

 

به گزارش جماران به نقل از خبرگزاری رویترز، کمیته ملی بهداشت چین امروز جمعه اعلام کرد که 889 مورد جدید ابتلا به ویروس در روز پنجشنبه ثبت شده است.

با ثبت موارد جدید ابتلا به این ویروس مرگبار تعداد کسانی که در چین به ویروس کرونا مبتلا شده اند به 75هزار و 465 مورد تا کنون رسیده است.

همچنین تعداد کسانی که در اثر ابتلا به این ویروس جان خود را از دست دادند به 2238 تن رسید و 118 مورد از روز قبل بیشتر بوده است.

استان «هوبی» در مرکز کشور کانون اصلی شیوع ویروس 115 مورد فوتی جدید ثبت کرد که از این تعداد 99 تن در شهر «ووهان» مرکز این استان جان خود را از دست دادند.

بنابراین گزارش، ویروس جدید کرونا (2019-nVoC) برای اولین بار 12 دسامبر در شهر ووهان چین شناسایی شد. کمیسیون بهداشت و درمان شهرداری ووهان در 31 دسامبر، اعلام کرد که 27 نفر که با بازار غذاهای دریایی شهر در ارتباط بودند، به این "بیماری مرموز" مبتلا شده و این بازار بسته شده است.

این ویروس در بیشتر شهرهای چین مشاهده شده است. دولت چین برای پیشگیری از گسترش آن حمل و نقل عمومی در 13 شهر را موقتا متوقف کرد. بسیاری از مراکز توریستی مانند اماکن تاریخی و موزه‌ها در پکن نیز بسته شده است. وزارت دارایی چین پیشتر 144 میلیون دلار را برای پیشگیری از شیوع این ویروس اختصاص داده است.

علائم این ویروس 80 درصد شبیه به سندرم حاد تنفسی «سارس» بوده و از طریق سرفه و عطسه به دیگران سرایت می کند. در حالی که اولین علائم ویروس کرونا به تب بالا، گلودرد، سرفه، تنگی نفس و اسهال ظاهر می شود، در مراحل بعدی باعث ذات الریه و نارسایی کلیه شده و در نهایت ممکن است منجر به مرگ فرد شود.

واکسنی برای این ویروس تاکنون وجود ندارد و تنها راه نجات از آن تشخیص زودهنگام و درمان بیمار زیر نظر پزشکان در قرنطینه است. مقامات چینی از شهروندان این کشور خواسته‌اند از حضور در اماکن شلوغ و عمومی خودداری کنند. این ویروس از طریق مسافران به خارج از چین نیز سرایت و نگرانی‌هایی را در سراسر جهان ایجاد کرده‌ است.


 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.