وزیر حمل و نقل سوریه تأکید کرد که برنامه پروازها از حلب به قاهره پایتخت مصر و به دمشق طی روزهای آینده صورت می گیرد.

 

به گزارش جماران به نقل از المیادین، «علی حمود» وزیر حمل و نقل سوریه اعلام کرد که فرودگاه بین المللی «حلب» بازگشایی شد.

حمود گفت که اولین پرواز از دمشق به حلب روز چهارشنبه هفته جاری انجام می شود.

وزیر حمل و نقل سوریه تأکید کرد که برنامه پروازها از حلب به قاهره پایتخت مصر و به دمشق طی روزهای آینده صورت می گیرد.

در همین حال، خبرنگار المیادین گفت که ارتش سوریه جاده بین المللی میان میدان «اللیرمون» و شهرهای «نبل و الزهراء» تا شهرهای «تل رفعت» و «مرعناز» را بازگشایی کرد.

این خبرنگار تأکید کرد که ارتش سوریه شهرک های «عنجاره»،«حور» و «القاسمیه» را در شمال غرب حلب آزاد کرد.

خبرگزاری فرانسه نیز گزارش داد که ارتش سوریه امروز وارد شهرک«الشیخ عقیل» در غرب شهر حلب شد.

یک فرمانده میدانی گفت که نیروهای ارتش سوریه امروز دوشنبه پس از درگیری شدید با گروه های تروریستی وارد شهرک الشیخ عقیل در شمال غرب شهر حلب شدند.

پیش از این برخی منابع اعلام کرده بودند که ارتش سوریه با نیروهای ترکیه در این شهرک درگیر شدند.

دیده بان حقوق بشر سوریه وابسته به مخالفان سوری، اعلام کرد که ارتش سوریه یک نقطه دیده بانی ارتش ترکیه در شمال سوریه را گلوله باران کرد و شماری از نیروهای ترک را زخمی کرد.

دیده بان حقوق بشر سوریه تأکید کرد که صبح امروز دوشنبه نیروهای ارتش سوریه که در شمال غرب استان «حلب»پیشروی کرده اند یک نقطه دیده بانی ترکیه در منطقه «الشیخ عقیل» را با توپخانه گلوله باران کردند.

این دیده بان افزود که در این گلوله باران شماری از نیروهای ارتش ترکیه زخمی شدند  و حال برخی از آنها وخیم گزارش شده است. 

دیده بان حقوق بشر سوریه در ادامه تصریح کرد که نیروهای ترکیه نیز به این گلوله باران واکنش نشان دادند.

هنوز هیچ کدام از مسئولان ترکیه به این حمله واکنشی نشان نداده است.

از سوی دیگر، وزارت دفاع ترکیه اعلام کرد که در انفجار یک خودروی بمب گذاری شده در شهر«تل ابیض» در شمال سوریه و در نزدیکی مرزهای سوریه با ترکیه که در اشغال ارتش ترکیه و گروه های مسلح سوری تحت حمایت آنکارا است، دو تن کشته شده و 5 تن نیز زخمی شدند.

هنوز هیچ گروهی مسئولیت این انفجار را به عهده نگرفته است اما غالبا ترکیه یگان های حمایت مردمی کرد در سوریه را مسئول این حملات می داند.

از جهتی دیگر، ارتش سوریه همه بخش های منطقه «جمعیه الزهراء» در غرب شهر«حلب» را آزاد کرد و با این کار حلب را به طور کامل امن کرد. امن شدن این شهر شادی مردم این شهر را در پی داشت.

خبرنگار المیادین در سوریه گفت که ارتش سوریه در ادامه پیشروی گسترده خود در شمال این کشور روستای«حیان» و «بیانون» و نیز «تل مصبین» در شمال حلب را پس از فرار تررویست های جبهه النصره آزاد کرد و پس از بازپس گیری منطقه «صالات اللیرمون » شهر حلب را به طور کامل امن کرد.

در پی اعلام تأمین امنیت شهر حلب به طور کامل شادی سراسر این شهر را در بر گرفت و مردم به ابراز خوشحالی پرداختند.

یک منبع نیز به المیادین گفت که افراد مسلح در پی پیشروی ارتش سوریه و نزدیک شدن به محاصره آنها در شمال حلب به سمت  شهرهای «عزه» و «عفرین» در شمال غرب استان حلب فرار کردند.

خبرنگار المیادین پیش از این گفت که ارتش سوریه همه بخش های منطقه «جمعیه الزهراء» در غرب حلب را آزاد کرد و شهر «حریتان» در شمال غرب حلب را پس از درگیری شدید با عناصر جبهه النصره آزاد کرد.

ارتش سوریه همچنین منطقه «معاره الارتیق» را در شمال غرب حلب نیز از تروریست ها بازپس گرفت.

پیش از آن ارتش سوریه روستای«رکایا» در شمال غرب شهر«خان شیخون» در شمال استان«ادلب» را در جبهه غربی جاده بین المللی«دمشق-حلب» آزاد کرده بود.

ارتش سوریه همچنین وارد مناطق «الراشدین یک، دو و سه» در غرب حلب شده بود و روستای «کفرناها» در غرب حلب و پایگاه «هنگ 46» و نیز منطقه «جمعیه الرضوان» در جنوب غرب جلب را آزاد کرده بود.

ارتش سوریه علاوه بر آن جاده «حلب- ادلب» از سمت حلب را پس از آزادی مدرسه پلیس و «جمعیات الکهرباء»،«الرحال» و «الشام» در جنوب غرب حلب بازپس گرفت.

 

بیانیه ارتش سوریه درباره آزادی مناطق مخلف در شمال 

فرماندهی کل ارتش و نیروهای مسلح  سوریه امروز در بیانیه‌ای به پیروزی‌های اخیر خود در شمال سوریه و استان‌های ادلب و حلب پرداخت.

در این بیانیه آمده است: ارتش عربی سوریه با گام‌های استوار و برنامه‌ریزی شده و عملیات دقیق تلاش دارد ریشه تروریست‌ها را از ریشه برکنده و عناصری که تلاش دارند اراده ما را تحت تأثیر قرار دهند را از میان بردارد.

ارتش عربی سوریه همچنین تأکید کرد که تروریست‌ها از غیرنظامیان به عنوان سپر انسانی در جهت ایجاد مانع در مسیر پیشروی نیروهای مسلح سوریه استفاده می‌کنند.

در ادامه این بیانیه با ذکر مناطقی که در روزهای گذشته به دست ارتش عربی و نیروهای همپیمان سوریه افتاده، آمده است که در روزهای گذشته ده ها روستا و شهرک در حومه غرب و شمال غرب حلب آزاد گشته و همچنین دو گذرگاه «میزنار» و «مجیرز» در غرب حلب و شهر «سراقب» برای خروج امن شهروندان دایر شده است.

فرماندهی ارتش عربی سوریه در ادامه تأکید کرد که به پیشروی و اصرار خود برای آزادی مناطق باقی مانده ادامه می‌دهد؛ هرچند اگر «صدای حامیان و طرفداران آن‌ها بلند شود.»

 

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.