پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

برای مقابله با شیوع ویروس کرونای جدید؛

دولت چین یک شهر پرجمعیت دیگر را قرنطینه کرد

دولت چین به شهر «تیانجین» واقع در شمال این کشور ابلاغ کرد که به منظور پیشگیری و کنترل شیوع ویروس«کرونا»ی جدید تصمیم گرفته شده است که این شهر قرنطینه شود.

 

به گزارش جماران به نقل از شینهوا، دولت چین به شهر «تیانجین» واقع در شمال این کشور ابلاغ کرد که به منظور پیشگیری و کنترل شیوع ویروس«کرونا»ی جدید تصمیم گرفته شده است که این شهر قرنطینه شود.

دولت چین در اطلاعیه ای که روز گذشته صادر شد خواستار بسته شدن همه ورودی های غیرضروری مکان های مسکونی شد و بر ضرورت استفاده همه مردم در این شهر از ماسک و انجام معاینه های پزشکی تأکید کرد.

در این اطلاعیه همچنین آمده است که ضرورت دارد همه کارهای ساخت و ساز باید به تعلیق در بیاید و همه مکان های تجمع عمومی از جمله ورزشگاه ها باید بسته شوند.

جمعیت شهر تیانجین بیش از 12 میلیون نفر است.

این در حالی است که کمیته ملی بهداشت چین امروز جمعه اعلام کرد که تعداد کسانی که در اثر وروس مرگبار«کرونا»ی جدید جان خود را از دست دادند به 636 تن تا پایان روز پنجشنبه رسید. روز پنجشنبه 73 تن دیگر در اثر این ویروس جان خود را از دست دادند.

از مجموع فوتی ها استان«هوبئی» در مرکز چین که مرکز شیوع ویروس به شمار می رود 69 مورد فوتی را ثبت کرد که 64 تن آنها فقط در شهر «ووهان» مرکز این استان ثبت شده اند.

در سراسر چین نیز 3143 مورد ابتلای جدید در روز پنجشنبه ثبت شده است که با این حساب تعداد کسانی که به این یروس مبتلا شده اند به 31161 مبتلا رسید.

در استان هوبئی تعداد مبتلایان با افزایش 2447 مورد جدید به 22112 مورد ابتلا رسید. در شهر ووهان نیز در روز پنجشنبه 1501 مورد ابتلای جدید ثبت شده است.

این در حالی است که تعداد مبتلایان تحت مراقب و درمان به 186 هزار و 45 رسیده است.

همچنین هزار و 540 نفر از بیماران پس از مداوا از بیمارستان مرخص شدند.

خبرگزاری فرانسه نیز گزارش داد که همزمان با درگذشت «لی وینلیانگ» چشم پزشک چینی که برای نخستین بار زنگ خطر را برای ویروس جدید کرونا به صدا درآورد و خود نیز به همین ویروس مبتلا شد، شمار قربانیان این بیماری از مرز 630 تن فراتر رفت.

ساعاتی پیش ازتایید خبر درگذشت دکتر لی وینلیانگ، اعلام شده بود که این چشم پزشک در شرایط وخیمی قرار دارد و به کما رفته است.

بیمارستان محل بستری شدن دکتر لی وینلیانگ اعلام کرد وی در ساعت 2 و 58دقیقه بامداد جمعه به وقت محلی جان باخت.

باوجود آنکه شامگاه پنجشنبه ابتدا سازمان جهانی بهداشت و ارگان وابسته به حزب کمونیست چین گزارش کردند که لی وینلیانگ فوت شده است، رسانه‌های رسمی چین اعلام کردند که پس از عملیات احیا، وی همچنان زنده است اما در شرایط وخیمی به سر می‌برد.

آقای لی وینلیانگ، چشم‌ پزشک 34 ساله در بیمارستان مرکزی ووهان، پس از آن‌که در ماه دسامبر متوجه این بیماری شد و نسبت به اثرات آن به طور عمومی شروع به اطلاع‌رسانی کرد توسط پلیس چین احضار و به اتهام درج اخبار غلط بر روی اینترنت توبیخ شد.

این در حالی است که همزمان با اعلام موارد جدید از ابتلا به این ویروس در بریتانیا و آلمان، شمار مبتلایان تایید‌شده در اروپا به 29 مورد رسید.

حدود نیمی از مجموع قربانیان ویروس کرونا در شهر هووان چین بوده‌اند، جایی که این بیماری برای اولین بار تشخیص داده شد.

در همین حال دولت انگلیس از بیم شیوع ویروس کرونا ده‌ها مسافر را که از شهر ووهان چین بازمی‌گشتند قرنطینه کرده است. در پی این تصمیم 56 ایتالیایی و 30 لهستانی با هواپیمای مخصوص به نیروگاهی نظامی در رم منتقل شدند. مسافران دو هفته در شرایط محصور باقی خواهند ماند.

254 نفر نیز که روز یکشنبه از ووهان چین به فرانسه رسیده‌اند اکنون در شرایط قرنطینه در اردوگاهی در استان «اکس‌آن‌پروانس» قرار دارند.

در پی شیوع ویروس کرونا، ده ها شرکت هوایی پروازهای خود از چین و به مقصد این کشور را لغو کرده اند و بسیاری از کشورها شهروندان خود را از چین خارج کردند.

از سوی دیگر، رئیس جمهور چین امروز جمعه در گفتگو با همتای آمریکایی خود به وی اطمینان داد کشورش تمامی تلاش خود را انجام خواهد داد تا جلوی گسترش ویروس کُرونا که تا کنون تقریبا 640 تن از جمله اولین پزشک هشدار دهنده درباره شیوع این ویروس را کشته است، بگیرد.

«شی جین‌پینگ» رئیس‌جمهور چین امروز در گفت‌وگو با «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا از قاطعیت پکن برای شکست دادن نوع جدید ویروس کرونا در این کشور خبر داد.

 شی در تماس تلفنی با ترامپ توضیح داد که چین به تدریج در حال رسیدن به نتایجی در مقابله با این ویروس بوده و مطمئن است که شیوع آن را بدون عواقب اقتصادی طولانی‌مدت، شکست دهد.

این تماس در حالی انجام شده که چین پیشتر با انتقاد از «واکنش‌های بیش‌از حد» دولت آمریکا در قبال شیوع ویروس کرونا در این کشور، گفته بود واشنگتن در حال هراس‌افکنی و تشویش اذهان عمومی در قبال پکن است.

 شی پیش از این با اعلام وضعیت «نبرد مردمی» با این ویروس جدید، گفته بود چین با تمام قدرت و با «سخت‌ترین و جامع‌ترین اقدامات کنترلی» مانع شیوع بیشتر آن خواهد شد.

بنابراین گزارش، این ویروس برای اولین بار 12 دسامبر در ووهان شناسایی شد. 27 نفر دیگر که با بازار غذاهای دریایی شهر در ارتباط بودند، به این  بیماری مرموز  مبتلا شده و این بازار بسته شده است.

ویروس کرونا در بیشتر شهرهای چین مشاهده شد. دولت چین به منظور پیشگیری از گسترش آن حمل و نقل عمومی در 13 شهر را موقتا متوقف کرد.

همچنین تعداد زیادی از مراکز توریستی مانند اماکن تاریخی و موزه‌ها در پکن نیز به روی گردشگران بسته شده است. وزارت دارایی چین پیشتر اعلام کرد که 144 میلیون دلار برای پیشگیری از شیوع این ویروس اختصاص داده است.

علائم این ویروس 80 درصد شبیه به سندرم حاد تنفسی «سارس» بوده و از طریق سرفه و عطسه به دیگران سرایت می کند. در حالی که اولین علائم ویروس کرونا به تب بالا، گلودرد سرفه، تنگی نفس و اسهال ظاهر می شود، در مراحل بعدی باعث ذات الریه و نارسایی کلیه شده و در نهایت ممکن است منجر به مرگ فرد شود.

واکسنی برای این ویروس تاکنون وجود ندارد و تنها راه نجات از آن تشخیص زودهنگام و درمان بیمار در قرنطینه است. مقامات چینی از شهروندان این کشور خواسته‌اند از حضور در اماکن شلوغ و عمومی خودداری کنند. این ویروس از طریق مسافران به خارج از چین نیز سرایت و نگرانی‌هایی را در سراسر جهان ایجاد کرده‌ است

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.