گاردین در گزارش امروز خود به سرکرده جدید داعش پرداخت.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، گاردین در گزارش امروز سه شنبه خود نوشت: نام سرکرده جدید گروه تروریستی داعش فاش شد. او «امیر محمد عبدالرحمن المولی السلبی» است. او یکی از اعضای موسس این گروه و مسئول عملیات اسیرگیری در بین اقلیت ایزدی عراق و نظارت بر عملیات داعش در سرتاسر جهان بود. او در حقیقت از مهره های اصلی نسل کشی ایزدی هاست.

جایگزینی سرکرده سابق سازمان تروریستی که کشته شد چند ساعت پس از مرگ البغدادی اعلام شد. قرار بود «ابو ابراهیم الهاشمی القریشی» جانشین او شود. نام ابو ابراهیم الهاشمی القریشی یک نام مستعار جنگی ناشناخته در میان دیگر رهبران ارشد یا آژانس های اطلاعاتی بود.

السلبی با نام مستعار «حاجی عبدالله» و در برخی محافل با نام «عبدالله قرداش» شناخته می شود، در حالی که مقامات عراقی گفته اند آخرین نام مربوط به یک شخصیت داعش بوده که 2 سال پیش کشته شده است.

السلبی در ماه اوت نیز به عنوان جایگزین بالقوه البغدادی مطرح شده بود اما چند ماه طول کشید تا تایید شود.

ادعا شده السلبی سعی می کند به تقویت نسل جدید و جوان داعشی بپردازد.

ادعا شده که او یکی از بانفوذترین نظریه‌ پردازان در رده‌ های بالای گروه تروریستی داعش و یکی از معدود سران غیرعرب داعش می‌ باشد.

سه ماه پس از ادعای آمریکا در مورد حمله به البغدادی و کشتن او، اطلاعات درباره شخصیت السلبی توسط جاسوس های غربی و منطقه ای تصویر کامل تری از او ارائه کرد و وی در مرکز تصمیم گیری داعش قرار گرفت.

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا 27 اکتبر سال 2019 اعلام کرد که نیروهای ویژه ارتش این کشور «ابوبکر البغدادی» سرکرده داعش را در حومه ادلب سوریه کشتند. 

اطلاعات ارائه شده السلبی را به عنوان یک شخصیت تندرو همانند البغدادی و فردی سر سپرده به این گروه افراط گرا نشان می دهد.

گفته می شود وی مدرک احکام اسلامی را از دانشگاه موصل گرفته در سال 2004  توسط نیروهای آمریکایی در زندان «کمپ بوکا» در جنوب عراق دستگیر شده بود. گفته می شود که او دست کم یک پسر دارد.

مقامات اطلاعاتی در مورد مکان احتمالی او اطلاعات اندکی دارند، اما می گویند که همراهی السلبی با البغدادی تا استان ادلب سوریه بعید است و وی ترجیح داده در شهرک های کوچک در غرب موصل بماند.

پیش از آنکه آمریکا مرگ البغدادی را اعلام کند، وزارت خارجه این کشور 5 میلیون دلار جایزه برای سر السلبی و دو عضو ارشد داعش تعیین کرده بود.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.