نزدیک به 5 هزار مهاجر که برای رفتن به ایالات متحده آمریکا از کشورهای السالوادور، هندوراس، نیکاراگوئه و گواتمالا به راه افتاده بودند، به مرز این کشور رسیدند.

 

به گزارش جماران به نقل از خبرگزاری آناتولی، حدود 5 هزار مهاجر که برای رفتن به آمریکا از کشورهای السالوادور، هندوراس، نیکاراگوئه و گواتمالا به راه افتاده بودند، به مرز مکزیک رسیدند.

بنا بر گزارش رسانه‌های مکزیک، نزدیک به 5 هزار مهاجر که برای رفتن به ایالات متحده آمریکا از کشورهای السالوادور، هندوراس، نیکاراگوئه و گواتمالا به راه افتاده بودند، به مرز این کشور رسیدند.

مهاجران به شهر «تجون عمان» در مرز مکزیک رسیده‌اند. آنها در گذرگاههای مرزی «رودولفو رابلز» و «هیدالگو» که توسط نیروهای امنیتی مکزیک بسته شده است در انتظار به سر می‌برند.

هزاران مهاجر که از مشکلاتی مانند خشونت، بیکاری و فقر در کشور خود می‌گریزند و برای رسیدن به زندگی بهتر می خواهند به ایالات متحده بروند از «آندرس مانوئل لوپز اوبرادور» رئیس جمهور مکزیک خواستند تا مرزها را باز کند.

نیروهای امنیتی تدابیر علیه کسانی که سعی می کنند از مرز به طور غیرقانونی عبور کنند را افزایش داده‌اند.

بنابراین گزارش، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا پس از به قدرت رسیدن تصمیم گرفت مهاجران از آمریکای مرکزی و جنوبی را در مرز مکزیک نگه داشته و مانع ورود آنها به ایالات متحده آمریکا شود.

سال گذشته بیش از 7 هزار نفر از ساکنان آمریکای مرکزی از طریق مکزیک به مرز آمریکا رسیدند، اما توسط نیروهای امنیت مرزی این کشور دستگیر شدند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.