پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

در آستانه استیضاح رئیس جمهور آمریکا؛

ترکیب هیات استیضاح ترامپ چگونه است؟

قرار است دادگاه استیضاح دونالد ترامپ از فردا سه‌ شنبه در سنا آغاز شود و رسیدگی به این پرونده نیز احتمالا چند روز طول خواهد کشید.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، نیویورک تایمز گزارش داد اسامی هفت نفره مدیران استیضاح دادگاه دونالد ترامپ که از فردا سه شنبه کلید می خورد، عبارتند از: «آدام شیف» نماینده دموکرات کالیفرنیا و رئیس کمیته اطلاعات این مجلس که سال گذشته وظیفه انجام تحقیقات رسمی درباره ضرورت استیضاح دونالد ترامپ و استماع شهادت افراد مرتبط با این پرونده را برعهده داشت.

«جری نادلر» رئیس کمیته قضایی مجلس نمایندگان که پس از پایان تحقیقات در کمیته اطلاعات و جمع‌ آوری ادله کافی برای استیضاح ترامپ، مسئولیت تهیه پیش‌ نویس طرح دو ماده‌ ای استیضاح و تصویب آن را عهده دار بود.

همچنین پنج نماینده جمهوری‌ خواه به نام‌ های «حکیم جفریس»، «جینسون کرو»، «وال دمینگ»، «زوئه لوفگرن» و «سیلویا گارسیا». لوفگرن 72 ساله از جمله نمایندگانی است که در رسیدگی به پرونده استیضاح «بیل کلینتون» و «ریچارد نیکسون» روسای جمهور پیشین این کشور نیز مشارکت داشته است.

آدام شیف نماینده دموکرات از ایالت کالیفرنیا یکشنبه شب در گفت و گو با شبکه «ای بی سی» گفت: به نظر می‌ رسد که نهادهای اطلاعاتی آمریکا در برابر فشار دولت تسلیم شده‌ اند.

وی ادامه داد: «آژانس امنیت ملی» مشخصا از ارائه اسنادی که به مسئولیت‌ های نظارتی ما در رابطه با اوکراین مرتبط است، خودداری می‌ کند. این نهاد از ارائه اسناد به سناتورها نیز امتناع می‌ کند. این موضوع عمیقا نگران‌ کننده است. به گفته وی، شواهدی وجود دارد که نشان می‌ دهد «آژانس مرکزی اطلاعات» (سیا) نیز همین رویکرد را در پیش گرفته است.

ترامپ متهم است که تابستان امسال در تماسی تلفنی با «ولودیمیر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین، وی را تحت فشار قرار داده تا در مورد فعالیت‌ های اقتصادی پسر «جو بایدن» در آن کشور تحقیق کند.

هدف از این اقدام، لطمه زدن به اعتبار بایدن به عنوان اصلی‌ ترین رقیب انتخاباتی ترامپ عنوان شده است.

ترامپ در همین راستا، ارسال کمک‌ های مصوب کنگره به اوکراین را مشروط به انجام تحقیق درباره «هانتر» بایدن فرزند جو بایدن کرده بود.

دموکرات‌ های مجلس نمایندگان آمریکا ترامپ را به «سوء استفاده از قدرت» و «کارشکنی در اجرای عدالت» متهم کردند.

این دو اتهام به عنوان بندهای استیضاح شناخته می‌ شود که آدام شیف پنجشنبه شب با حضور در سنا این بندها را قرائت و آغاز روند محاکمه ترامپ را کلید زد.

«جان رابرتس» رئیس دیوان عالی آمریکا که قرار است به عنوان رئیس جلسه محاکمه عمل کند، بعد از قرائت بندهای استیضاح، در سنا حاضر شد و سوگند یاد کرد.

رابرتس اعلام کرده نشست بعدی این محکمه در ساعت 13:00 روز سه‌ شنبه برگزار خواهد شد.

متهم باید در مقابل اتهامات از خود دفاع نماید.

پس از شنیدن لوایح طرفین، اتهام به رای گذاشته می‌ شود و اگر اکثریت سناتورها رای به مجرمیت بدهند، مقام دولتی (ترامپ) از کار برکنار خواهد شد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
2 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.