مجلس نمایندگان آمریکا طرح استیضاح دونالد ترامپ را نهایی کرد و آن را برای بررسی در دادگاه استیضاح به سنا فرستاد.

ورود رئیس جمهور ایالات متحده دونالد ترامپ به فرودگاه W. K. Kellogg. عکس: Brendan Smialowski, AFP

به گزارش جماران، این سند رسمی، حاوی مطالبی است که در آن دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا به سوء استفاده از قدرت و مانع تراشی در مسیر کار کنگره متهم شده است. 

این سند در یکصد و یازده صفحه تنظیم شده است. قرار است جلسات دادگاه استیضاح که با دادگاه های معمولی تفاوت های بسیاری دارد روز سه شنبه شروع شود.

همزمان خبرگزاری آسوشیتدپرس در گزارشی نوشت ، در حالی که اعضای دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا، با طرح پرونده استیضاح دونالد ترامپ اعلام کرده اند که وی با رفتارش به اعتماد عمومی خیانت کرده و این موضوع بدترین کابوس پدران بنیانگذار (آمریکا) است، اعضای تیم حقوقی ترامپ نیز واکنش شدیدی نسبت به این موضوع داشتند.

دادستان های مجلس نمایندگان اعلام کرده اند، دونالد ترامپ از اختیارات دفتر ریاست جمهوری خود سوء استفاده کرد تا یک دولت خارجی را برای مداخله در انتخابات آمریکا در جهت منافع سیاسی شخصی خودش تحت فشار قرار دهد و سپس تلاش کرد تا این طرح را با مانع تراشی برای تحقیقات کنگره لاپوشانی کند.

تیم حقوقی ترامپ در واکنش به احضاریه های رسمی مجلس سنا برای محاکمه استیضاح ترامپ که روز سه شنبه آغاز می شود گفت، رئیس جمهور قاطعانه و بدون تردید اتهامات سوء استفاده از قدرت و مانع تراشی برای تحقیقات را رد می کند.واکنش ارائه شده از طرف رئیس جمهور بیان می کند، این یک تلاش غیرقانونی و گستاخانه برای از بین بردن نتایج انتخابات 2016 و مداخله در انتخابات 2020 است که اکنون تنها چند ماه به آن باقی مانده است.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.