مرکز نظارت و کنترل ترکیه در الصرمان دومین مرکز نظامی وابسته به ارتش ترکیه است که ارتش سوریه آن را در منطقه به محاصره خود در می آورد.

 

به گزارش جماران به نقل از خبرگزاری فرانسه، نیروهای ارتش سوریه روز دوشنبه پس از پیشروی میدانی سریع در جنوب استان ادلب، مرکز نظارت ترکیه در شهر«الصرمان» در جنوب شرق استان ادلب را به محاصره خود در آوردند.

نیروهای ارتش سوریه با حمایت هوایی روسیه از روز پنجشنبه حمله شدیدی را علیه گروه تروریستی «جبهه النصره» و گروه های همپیمانانش در جنوب و جنوب شرق ادلب را آغاز کردند.

«رامی عبدالرحمن» مدیر دیده بان حقوق بشر سوریه، وابسته به مخالفان سوری، تأکید کرد که نیروهای ارتش سوریه توانستند از روز پنجشنبه تا کنون ده ها روستا و شهر را در ادلب آزاد کنند که آخرین آنها شهرهای «جرجناز» و «الصرمان» بودند که روز گذشته-دوشنبه-آزاد شدند و با آزاد شدن الصرمان در عمل مرکز کنترل و نظارت ارتش ترکیه در الصرمان به محاصره ارتش سوریه در آمد.

مرکز نظارت و کنترل ترکیه در الصرمان دومین مرکز نظامی وابسته به ارتش ترکیه است که ارتش سوریه آن را در منطقه به محاصره خود در می آورد.

نیروهای ارتش سوریه در ماه آگوست گذشته پس از پیشروی خود در استان«حماه» و آزادی شهر «مورک» به موازات  استان ادلب مرکز کنترل و نظارت ارتش ترکیه در مورک را به محاصره خود در آورده بودند.

نیروهای ترکیه همچنان در این مرکز نظارت که بزرگترین مرکز در میان 12 مرکز نظارت و کنترلی است که ترکیه در منطقه ایجاد کرده اس، حضور دارند.

در پی پیشروی ارتش سوریه در جنوب ادلب نیروهای ارتش اکنون بیش از پیش به شهر«معره النعمان» دومین شهر بزرگ در این استان نزدیک شدند. معره النعمان در جاده استراتژیک بین المللی که به شهر «حلب» و دمشق پایتخت این کشور می رسد، نزدیک تر شدند.

این شهر اکنون به لحاظ نظامی سقوط کرده و هر لحظه ممکن است ارتش سوریه وارد آن شود و آزادش کند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.