رئیس جمهور آمریکا بودجه دفاعی 738 میلیارد دلاری سال 2020 آمریکا را امضا کرد.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، سی ان ان گزارش داد دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا بودجه دفاعی 738 میلیارد دلاری سال 2020 آمریکا را که لایحه آن چند روز پیش در مجلس سنای آمریکا تصویب شده بود، تایید و امضا کرد.

این قانون شامل 658.4 میلیارد دلار برای وزارت دفاع و برنامه‌ های امنیت ملی وزارت انرژی، 71.5 میلیارد دلار برای پرداخت جنگ‌ های جاری خارجی موسوم به بودجه «عملیات احتیاطی برون مرزی» و 5.3 میلیارد دلار بودجه اضطراری برای ترمیم خسارات ناشی از بلایای طبیعی است.

ترامپ بودجه دفاعی را در پایگاه مشترک «آندریو» و پیش از رفتن به تعطیلات کریسمس امضا کرد.

با این امضا، به طور رسمی نیروی فضایی به ششمین بخش ارتش آمریکا تبدیل شد. ایجاد یک نیروی نظامی فضایی با بودجه 71.5 میلیارد دلاری صورت می گیرد.

گفته می شود نیروی فضایی بخشی از نیروی هوایی خواهد بود و وظیفه آن حفاظت از دارایی‌های آمریکا در فضا در مقابل تهدیدات روسیه و چین است.

پیش از این مجلس سنای آمریکا روز دوشنبه با 76 رای موافق در مقابل 6 رای مخالف، بودجه دفاعی آمریکا برای سال 2020 را تصویب کرده بود.

در لایحه فوق، بندی برای تحریم‌ های اجباری بر خطوط انتقال نفت‌ و‌ گاز روسیه [به اروپا] و ممنوعیت همکاری‌ های نظامی و مستقیم ارتش آمریکا با روسیه گنجانده شده است.

همچنین قانونگذاران آمریکایی در این لایحه بندهایی را برای تحریم ترکیه به دلیل خرید سامانه پدافند موشکی «اس-400» از روسیه و همچنین ممانعت از انتقال جنگنده‌ های «اف-35» به این کشور گنجانده‌ اند.

در لایحه این بودجه همچنین «قانون قیصر یا سزار» درباره سوریه گنجانده شده است. این قانون شامل بندهایی برای تحریم «بشار اسد» رئیس‌ جمهور سوریه و تمام اشخاص یا نهادهایی که با این کشور همکاری کنند، می‌ شود.

پیش تر در ژانویه 2019 مجلس نمایندگان آمریکا «قانون قیصر» را با اکثریت آرا تصویب کرده بود.

قانون مجوز دفاع ملی یا NDAA همچنین مانع اقدام پنتاگون در کاهش سربازان اعزامی به کره جنوبی به زیر 28 هزار 500 نفر می‌ شود مگر این که وزیر دفاع آمریکا اعلام کند کاهش نیروها در این کشور به نفع امنیت ملی آمریکا است.

بنا به گزارش رسانه‌ های آمریکایی این بودجه ترامپ را از انجام عملیات نظامی احتمالی علیه ایران باز می دارد.

بودجه دفاعی 738 میلیارد دلاری برای سال مالی 2020 میلادی در مقایسه با بودجه سال جاری میلادی 3 درصد افزایش نشان می‌ دهد. در بودجه جدید افزایش 3.1 درصدی دستمزد سربازان پیش‌ بینی شده که بیشترین میزان در یک دهه گذشته‌ است.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.