دادگاهی در پاکستان امروز سه شنبه «پرویز مشرف» رئیس جمهور سابق این کشور را به اتهام خیانت بزرگ به اعدام محکوم کرد.

 

به گزارش جماران به نقل از روسیا الیوم، دادگاهی در پاکستان امروز سه شنبه «پرویز مشرف» رئیس جمهور سابق این کشور را به اتهام خیانت بزرگ به اعدام محکوم کرد.

شبکه تلویزیونی« جیو تی وی» گزارش داد که دادگاهی ویژه که برای محاکمه پرویز مشرف رئیس جمهور سابق و فرمانده بازنشسته ارتش پاکستان  تشکیل شده وی را به اتهام خیانت بزرگ به اعدام محکوم کرد.

این شبکه تلویزیونی تأکید کرد که دادگاه اطلاعات، اسناد و واقعیت هایی را به مدت سه ماه بررسی کرد و دریافت که مشرف بر اساس این اتهام ها گناهکار است.

لازم به ذکر است که بخش قضایی پاکستان محاکمه مشرف به اتهام خیانت را در سال 2014 آغاز کرد و وی را متهم به خیانت بزرگ کرد و به دلیل تعطیلی قانون اساسی و برقراری حالت فوق العاده در این کشور در سال 2007 در چارچوب تلاش برای تمدید دوران ریاست جمهوری اش در سایه اعتراض های گسترده و روز افزون توجیه اتهام کرد.

بنابراین گزارش، مشرف با یک کودتای نظامی در سال 1999  به قدرت رسید و در سال 2008 در پی رهبری اعتراض های مردمی و گسترده  توسط قاضی ها و وکلای مدافع در اعتراض به تلاش برای برکناری ارشد قاضی ها در آن زمان، برای جلوگیری از اتهام کردنش از مقام خود کناره گیری کرد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.