دو اتهام مهم ترامپ شامل سوءاستفاده از قدرت و جلوگیری از تحقیقات قانونی کنگره امروز از سوی دموکرات‌ ها رونمایی خواهد شد.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، لس آنجلس تایمز گزارش داد انتظار می‌ رود امروز سه شنبه دموکرات‌ های مجلس نمایندگان آمریکا طی نشستی خبری بندهای لایحه استیضاح «دونالد ترامپ» رئیس‌ جمهور این کشور را اعلام کنند. 

«جرولد نادلر» رئیس کمیته قضایی و «آدام شف» رئیس کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان و همچنین دیگر کمیته‌ های مرتبط بناست این بندها را اعلام کنند.

کمیته قضایی مجلس نمایندگان تحقیقات اولیه در این مورد را تمام کرده و جرولد نادلر رئیس کمیته گفته است که اقدامات و رفتار ترامپ خطراتی را متوجه امریکا کرده زیر این اقدامات سلامت انتخابات را به مخاطره انداخته است.

دو منبع آگاه عنوان کردند که دموکرات‌ ها قرار است دو بند از استیضاح را آشکار کنند. یک منبع دیگر گفت که این دو بند شامل سوء استفاده از قدرت و مانع تراشی در راه تحقیقات کنگره است. 

این منبع افزود که دموکرات‌ ها هنوز مشغول کار روی بند سوم استیضاح هستند.     

در صورت تصویب طرح استیضاح رئیس جمهور، لایحه قانونی مربوطه به مجلس سنا فرستاده خواهد شد. در جریان رسیدگی به این لایحه، مجلس نمایندگان عملا به عنوان شاکی و سناتورها به عنوان هیئت قضات موضوع صلاحیت رئیس جمهور را بررسی می کنند. در پایان، استیضاح رئیس جمهور در صورتی به برکناری او منجر می شود که اکثریت سناتورها طرح را تصویب کنند.

جمهوری خواهان گفته اند که این دادرسی انگیزه سیاسی و انتخاباتی دارد و فاقد وجاهت قانونی است. جمهوری خواهان حزب اقلیت در مجلس نمایندگان هستند و قدرت جلوگیری از تصویب طرح استیضاح و عدم کفایت رئیس جمهور در این مجلس را ندارند اما دارای اکثریت در مجلس سنا هستند.

دونالد ترامپ متهم به توطئه‌ چینی علیه شهروندان آمریکایی - جو بایدن و پسرش هانتر - با همکاری یک دولت خارجی- اوکراین - است. وی در تماس تلفنی با «ولودیمیر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین از او خواسته بود در مورد فساد مالی بایدن‌ ها تحقیقات کند. وی در ازای این همکاری پیشنهاد کمک مالی هنگفتی را به رئیس جمهور اوکراین ارائه کرده بود. دموکرات‌ ها می‌گویند اقدامات او امنیت ملی آمریکا را به خطر انداخته است.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.