امیر قطر امروز دوشنبه و یک روز پیش از برگزاری نشست سران کشورهای حاشیه خلیج فارس در عربستان سعودی به کشور جمهوری روندا در مرکز قاره آفریقا می رود.

 

به گزارش جماران به نقل از خبرگزاری قنا، شیخ«تمیم بن حمد آل ثانی» امیر قطر امروز دوشنبه  و یک روز پیش از برگزاری نشست سران کشورهای حاشیه خلیج فارس در عربستان سعودی به کشور جمهوری روندا در مرکز قاره آفریقا می رود. 

قرار است امیر قطر در مراسم ارائه جایزه بین المللی مربوط به مبارزه با فساد در کیگالی پایتخت روندا شرکت کند. این جایزه به نام اوست.

هنوز مشخص نیست که شیخ تمیم برای حضور در نشست سران شورای همکاری کشورهای حاشیه خلیج فارس که فردا سه شنبه در ریاض برگزار می شود بر می گردد یا نماینده ای برای خود برای شرکت در این نشست می فرستد. این در حالی است که اخیر حرف و حدیث هایی درباره نشانه های جدید و نخست در نوع خود درباره احتمال حل بحران قطر منتشر شده است.

همچنین به نظر می رسید که بحران خلیج فارس با ظهور نشانه های جدید از جمله تصمیم عربستان، اماارت و بحرین برای شرکت در جام کشورهای حاشیه خلیج فارس در دوحه در ماه جاری، به پایان راه رسیده باشد.

این در حالی است قرار است که یک هیأت تقریبا رسمی در روزهای آینده از قطر به ریاض برود.

بنابر این گزارش، بحران میان قطر و برخی کشورهای عربی از ماه ژوئن سال گذشته با قطع کامل روابط دیپلماتیک عربستان سعودی، مصر، امارات متحده عربی و بحرین با این کشور آغاز شد. این چهار کشور همچنین با تحریم قطر یک درخواست 13 بندی را برای بازگشت روابط به حالت عادی اعلام کردند. دوحه این اقدام و خواسته‌ها را نقض قوانین بین المللی و غیرقابل قبول دانسته است.

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.