شماری از اعضای ارشد حزب محافظه کار انگلیس نگرانند حمایت دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا از جانسون رهبر این حزب منجر به کاهش محبوبیت جانسون و آسیب رساندن به آرای او در انتخابات حساس پیش رو شود.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، مجله تایمز انگلیس گزارش داد انتظار می رود بوریس جانسون هفته آینده حضورش در کنار دونالد ترامپ را هفته آینده کاهش دهد زیرا این نگرانی وجود دارد که سفر رئیس جهمور آمریکا به انگلیس بر دورنمای پیروزی محافظه کاران در انتخابات تاثیر گذارد.

قرار است در این هفته ترامپ برای شرکت در نشست سران کشور‌های عضو ناتو به لندن بیاید. او قرار است تا روز چهارشنبه در انگلیس باشد و پس از برگزاری کنفرانس خبری به آمریکا بازگردد.

چندین گروه مخالف جنگ، نژادپرستی، حامیان حقوق فلسطینیان، گروه‌ ها و نهاد‌های اسلامی، هواداران محیط زیست، حامیان حقوق زنان و چندین گروه دیگر ضمن اعتراض به سفر رئیس جمهور آمریکا گفتند همزمان با سفر ترامپ به انگلیس همچون گذشته، علیه او و سیاست هایش تظاهرات به راه خواهند انداخت.

شماری از اعضای ارشد حزب محافظه کار انگلیس نگرانند حمایت دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا از جانسون رهبر این حزب منجر به کاهش محبوبیت جانسون و آسیب رساندن به آرای او در انتخابات حساس پیش رو شود.

یکی از مقامات حزب محافظه کار در مصاحبه با روزنامه سان چاپ لندن گفته است ما تسلطی روی ترامپ نداریم و نگرانیم مطالب ناخوشایندی بگوید که به زیان جانسون رهبر حزب محافظه کار و در نهایت کاهش آرای این حزب در انتخابات شود.

خود جانسون نیز در مصاحبه با رادیو «ال بی سی» تلویحا از ترامپ خواست، از او حمایت و درباره انتخابات پارلمانی این کشور اظهارنظر نکند. جانسون در این مصاحبه گفت: ما به صورت سنتی با دوستان و متحدانمان مراوده داریم و کاری که درباره دوستان و هم پیمانمان انجام نمی‌دهیم دخالت در کارزار انتخاباتی آنهاست.

«جرمی کوربین» رقیب او، قصد دارد از این سفر ترامپ برای ضربه زدن به محافظه کاران بهره ببرد.

یک منبع محافظه کار گفت تداخل زمان سفر رئیس جمهور آمریکا با اجلاس ناتو آزاردهنده است.

یک منبع محافظه کار ارشد دیگر گفت: سفر ترامپ به انگلیس «یک مشکل بزرگ» تلقی می شود. این منبع ادامه داد: پیش بینی اینکه چه اتفاقی می افتد، کار دشواری است.

برنامه سفر نشان می دهد جانسون دو بار در کنار رئیس جمهور مشاهده خواهد شد. هیچ نشست دو جانبه ای میان این دو برنامه ریزی نشده است.

رئیس جمهور آمریکا قرار است هفته آینده برای شرکت در نشست سران سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) دوباره به لندن سفر کند. این سومین سفر ترامپ به لندن در طول ریاست جمهوری‌ اش به شمار می رود که علاوه بر شرکت در اجلاس ناتو، دیدارهای دوجانبه‌ ای با مقام های  انگلیس خواهد داشت.

ترامپ ماه گذشته در اظهارنظری مداخله‌جویانه جرمی کوربین رهبر حزب کارگر را گزینه‌ ای نامناسب برای نخست‌ وزیری دانست. وی گفت: کوربین برای کشور شما خیلی بد خواهد بود. او بسیار بد خواهد بود. او شما را در مسیر بدی قرار می دهد. او شما را به جاهای بدی می‌ کشاند.

ترامپ که پیشتر نیز از جانسون حمایت و تعریف کرده بود، بار دیگر به تحسین او پرداخت و گفت: او مرد فوق‌ العاده‌ای است و من فکر می‌کنم که او دقیقا فرد درستی برای زمان حاضر است.

رئیس جمهور آمریکا همچنین «نایجل فاراژ» رهبر حزب برگزیت را ستود و گفت که جانسون با همراهی او «نیرویی غیرقابل توقف» خواهند بود.

جانسون در بخش دیگری از گفت‌ و گو با شبکه رادیویی ال‌ بی‌ سی تاکید کرد که بر خلاف ادعای جنجالی رهبر حزب مخالف دولت، نظام خدمات درمانی این کشور را به آمریکا واگذار نخواهد کرد.

وی مدعی شد که اگر آمریکا بخواهد در مذاکرات تجاری با انگلیس، موضوع دسترسی به نظام درمانی این کشور را پیش بکشد، انگلیس میز مذاکره را ترک می‌ کند. به تعبیر او دولت «احمق» خواهد بود که وارد چنین مذاکراتی شود که مانع پیروزی او در انتخابات خواهد شد.

نخست وزیر انگلیس در حالی این مطلب را بیان کرد که جرمی کوربین هفته گذشته گفت به اسناد تازه‌ ای دست پیدا کرده که تائید می کند سازمان خدمات درمانی (ان‌ اچ‌ اس) که مردم این کشور روی ملی بودن آن تعصب دارند، در دولت محافظه کار بوریس جانسون به شرکت‌ های خصوصی آمریکا واگذار خواهد شد.

موضوع واگذاری سازمان خدمات درمانی انگلیس به آمریکا در جریان آخرین سفر دونالد ترامپ به لندن هم با واکنش‌ های انتقادی زیادی مواجه شد. پس از آنکه ترامپ در کنفرانس خبری گفته بود برای معامله با انگلیس در دوره پسابرگزیت هیچ محدودیتی را - حتی خرید سازمان خدمات درمانی - قائل نیست، چند ساعت بعد مجبور شد تا در گفت وگو با یک شبکه تلویزیونی انگلیس حرف خود را پس بگیرد.

برخی کارشناسان جانسون را «ترامپِ انگلیس» می دانند. جانسون هم مانند ترامپ قوانین خودش را ابداع می‌ کند. جانسون همانند ترامپ اظهارات نژادپرستانه به زبان می‌ آورد. جانسون متولد آمریکا درست مانند ترامپ یک فرصت‌ طلب واقعی است. مردی بدون ارزش‌ ها. او مانند ترامپ به اقلیت‌ ها حمله می‌ کند.

شمارش معکوس برای برگزاری انتخابات عمومی انگلیس در روز پنجشنبه 12 دسامبر (21 آذر) شروع شده و احزاب سیاسی می‌ کوشند با اعلام و انتشار برنامه‌ ها و وعده‌ های جذاب و مردم پسند، سمت و سوی آرا را به نفع خود تغییر دهند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.