کره جنوبی از پاپ «فرانسیس» رهبر کاتولیک های جهان خواست که با «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی در منطقه عاری از سلاح میان دو کره دیدار کند.

 

به گزارش جماران به نقل از روسیا الیوم، کره جنوبی از پاپ «فرانسیس» رهبر کاتولیک های جهان خواست که با «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی در منطقه عاری از سلاح میان دو کره دیدار کند.

روزنامه «چوسون البو» چاپ کره جنوبی به نقل از برخی منابع آگاه که هویت آنها را فاش نکرد نوشت: دفتر مون جائه این رئیس جمهور کره جنوبی از پاپ فرانسیس خواست که پس از سفرش به ژاپن در ماه نوامبر جاری به شبه جزیره کره سفر کند.

خبرگزاری آمریکایی بلومبرگ نیز گزارش داد که یک مسئول دولتی ماه جولای از طریق «الفرد زیویرپ» سفیر پاپ در کره جنوبی و مغولستان از پاپ برای انجام این سفر دعوت کرده است.

درخواست مشابه دیگر نیز در سال گذشته درباره تقویت وحدت مسیحیان طی سفر مون به واتیکان ارائه شد ولی دفتر رئیس جمهور کره جنوبی پاسخ قطعی به این دعوت اخیر نداده است.

پاپ که اکنون در ژاپن به سر می برد امروز یکشنبه از جهان خواست سلاح هسته ای را کنار بگذارد و صرف داشتن آن را امری ناپسند و غیرقابل توجیه دانست.

پاپ این سخنان را در مکان انفجار بمب هسته ای در شهر«ناکازاکی» ژاپن ایراد کرد. ناکازاکی یکی از دو شهر در جهان است که در معرض فاجعه حمله هسته ای توسط آمریکا قرار گرفت. آمریکا در نهم آگوست سال 1945 روی این شهر بمب اتمی انداخت و بلافاصله  27 هزار تن در اثر آن کشته شدند. ناکازاکی دومین شهری بود که طی جنگ جهانی دوم شاهد انفجار بمب هسته ای شد.

رهبر کاتولیک های جهان همچنین قرار است به شهر«هیروشیما» سفر کند. این شهر نیز شاهد انفجار اولین بمب هسته ای شد که پس از انفجار بلافاصله 87 هزار تن کشته شدند.

انفجار بمب های هسته ای در نهایت منجر به کشته شدن 400هزار تن دیگر به دلیل در معرض تشعشع های هسته ای و زخمی شدن آنها، شد. 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.