در ساعت ۱:۲0 دقیقه بامداد چهارشنبه به وقت محلی، جنگنده‌های رژیم صهیونیستی از سمت منطقه «جولان» اشغالی و منطقه «مرجعیون» لبنان، حومه شهر دمشق را هدف چند فروند موشک قرار دادند که پدافند هوایی ارتش این حملات را دفع کرد.

 

به گزارش جماران به نقل از خبرگزاری سانا، پدافند هوایی ارتش جمهوری عربی سوریه چندین موشک شلیک شده توسط جنگنده‌های رژیم صهیونیستی را در اطراف دمشق رهگیری و منهدم کرده است.

یک منبع در وزارت دفاع سوریه گفت در ساعت ۱:۲0 دقیقه بامداد چهارشنبه به وقت محلی، جنگنده‌های رژیم صهیونیستی از سمت منطقه «جولان» اشغالی و منطقه «مرجعیون» لبنان، حومه شهر دمشق را هدف چند فروند موشک قرار دادند که پدافند هوایی ارتش این حملات را دفع کرد.

این منبع نظامی افزود: بیشتر موشک‌ها، پیش از برخورد به هدف، توسط پدافند هوایی سوریه رهگیری و منهدم شدند.

وی تصریح کرد: تلاش برای تعیین موضع و تخمین خسارت‌های ناشی از این تجاوز رژیم صهیونیستی ادامه دارد.

خبرنگار سانا نیز در این زمنیه گفت  که در این حمله منزلی در شهرک «سعسع» در جنوب غرب دمشق هدف قرار گرفت که در جریان آن این منزل تخریب و دو تن شهید و چندین نفر دیگر زخمی شدند. مجروحان این حادثه برای مداوا به بیمارستانی در «قنیطره» و دمشق انتقال یافتند.

یک منبع در بیمارستان «قطنا» در این رابطه به خبرنگار سانا گفت: در حمله به شهرک «بیت سابر» در منطقه سعسع در جنوب غرب دمشق، یک مرد و یک زن شهید شدند.

این خبرنگار خاطرنشان کرد: بقایای یکی از موشک های حمله رژیم صهیونیستی همچنین به یکی از ساختمان های مسکونی در حومه شهر «قدسیا» غرب دمشق برخورد کرد و یک دختر را زخمی کرد و به ساختمان آسیب رساند.

پدافند هوایی سوریه بارها حملات هوایی رژیم صهیونیستی را رهگیری و دفع کرده است.

ارتش رژیم صهیونیستی مدعی شد که این حمله در پاسخ به شلیک چند موشک به سرزمین های اشغالی از سوریه صورت گرفته است.

بامداد روز سه شنبه نیز صدای انفجارهایی در اطراف فرودگاه بین المللی دمشق شنیده شد و رژیم اشغالگر مدعی شد که گنبد آهنین 4 موشک شلیک شده از سوریه به سمت شهرک های یهودی نشین در شمال فلسطین اشغالی را رهگیری و منهدم کرده است.

وزارت خارجه روسیه در واکنش به این تجاوز اعلام کرد که حمله هوایی رژیم اسرائیل به سوریه اقدامی اشتباه است.

وزارت خارجه روسیه با محکومیت تجاوز اسرائیل به اراضی سوریه گفت که   این حمله  را نقض حقوق بین‌الملل است.

«میخائیل بوگدانوف» معاون وزیر خارجه روسیه با صدور بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن حمله هوایی رژیم صهیونیستی به سوریه، این اقدام را «حرکتی اشتباه» توصیف کرد که ابعاد صلح در این کشور را به خطر می‌اندازد.

بوگدانوف با بیان اینکه حملات موشکی اسرائیل به خاک سوریه در «تضاد آشکار با قوانین بین‌المللی» است، افزود: «بعد از حمله اسرائیل به سوریه، روسیه با تمام شرکای خود در تماس است و تلاش می‌کند جزئیات آن را به دست بیاورد».

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.