فعالان در شبکه های اجتماعی احتمال داده اند که این شی پرنده یکی از جنگنده های ارتش اسرائیل است که پدافند هوایی سوریه شب گذشته آن را سرنگون کرده است.

 

به گزارش جماران به نقل از روسیا الیوم، تصاویری از یک شی پرنده«جنگی» نامشخص که در اثر انفجار منهدم شده در شمال قبرس در شبکه های اجتماعی و در پی مقابله پدافند هوایی سوریه با تجاوز هوایی جنگنده های اسرائیلی در شب گذشته، در شبکه های اجتماعی منتشر شده است.

فعالان در شبکه های اجتماعی احتمال داده اند که این شی پرنده یکی از جنگنده های ارتش اسرائیل است که پدافند هوایی سوریه شب گذشته آن را سرنگون کرده است. این در حالی است که برخی گفتند که این شی پرنده لاشه موشک ضد هوایی از نوع«اس200» است که پدافند هوایی سوریه برای سرنگونی هواپیماها یا موشک های اسرائیلی شلیک کرده است.

برخی نیز گفتند که این لاشه معلق به یک پهپاد است اما برخی دیگر آن را بعید دانستند زیرا لاشه بسیار بزرگتر از یک پهپاد است.

از سوی دیگر، «گودریت اوزیرسای» وزیر خارجه جمهوری قبرس شمالی که به رسمیت شناخته شده نیست گفت که نتایج اولیه نشان می دهد که جسم منهدم شده یا متعلق به یک هواپیمای حامل مواد منفجره است یا متعلق به یک موشک.

برخی فرضیه ها نیز اشاره به این دارد که لاشه متعلق به یک جنگنده «اف35» یا «اف 16» است.

در پی پیدا شدن این شی منفجر شده در قبرس شمالی دولت ترکیه اعلام کرد که این شی متعلق به یکی از هواپیماهای جنگی این کشور نیست.

خبرگزاری سانا شب گذشته گزارش داد که سامانه پدافند هوایی ارتش سوریه با موشک‌های شلیک شده توسط  جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به برخی مواضع نظامی در حومه دمشق و «حمص» از طریق حریم هوایی لبنان مقابله کرد.

بر اثر این تجاوز 4 غیرنظامی از جمله یک کودک جان خود را از دست دادند و شماری دیگر زخمی شدند.

خبرنگار سانا گزارش داد که چهار غیرنظامی از جمله یک کودک چند ماهه در حمله شب گذشته به حومه دمشق کشته شدند و ۲۱ تن نیز زخمی شدند.

این خبرنگار تأکید کرد: بر اثر فشار انفجار‌های در آسمان دمشق شیشه‌های چند منزل مسکونی در شهرک «صحنایا» فرو ریخت و چند نفر از شهروندان نیز زخمی شدند.

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.