ارتش سوریه با نیروهای ارتش ترکیه در محور روستاهای «المناخ» و «المحمودیه» در حومه شهر«تل التمر» به شدت درگیر شد.

 

به گزارش جماران به نقل از خبرگزاری سانا، خبرنگار سانا در استان«الحسکه» سوریه اعلام کرد که ارتش عربی سوریه با نیروهای اشغالگر ترکیه در محور روستاهای «المناخ» و «المحمودیه» در حومه شهر«تل التمر»  در استان الحسکه به شدت درگیر شد.

در تحولی دیگر، خبرنگار سانا تأکید کرد که نیروهای اشغالگر ترکیه و مزدورانش(گروه های مسلح سوری مورد حمایت ترکیه) تجهیزات برق را در روستاهای «الاهراس»،«الاربعین» و «السوده» در حومه شهر«رأس العین» و نیز داروخانه ها و فروشگاه های تجاری در روستاهای «المناجیر» و «العامریه» را غارت می کنند.

پیش از این گروه های مسلح مورد حمایت ترکیه موسوم به «ارتش ملی سوریه» اعلام کردند که عملیات نظامی خود را در أس العین و تل تمر در شمال سوریه از سر گرفتند.

این در حالی است که ترکیه و گروه های مسلح سوری مورد حمایتش پس از فشارهای بین المللی و مذاکرات مسکو و آنکارا در شمال سوریه آتش بس اعلام کردند.

از سوی دیگر، چهارمین گشت زنی مشترک نیروهای روسیه و ترکیه در منطقه «الدرباسیه» در شرق فرات آغاز شد.

در همین حال، «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه تأکید کرد که اقدامات واشنگتن برای غارت سوریه و سیطره بر میدان های نفتی اش به راه حل سیاسی در این کشور آسیب می زند.

لاوروف تأکید کرد که مسکو اصرار بر این دارد که ارتش سوریه هر چه سریعتر بر همه اراضی سوریه از جمله اراضی ای که میدان های نفتی در آنها واقع شده است سیطره پیدا کند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.