مجموع تلفات نیروهای ارتش سودان در یمن به بیش از 8هزار کشته و زخمی و مفقود رسیده است که 4هزار و 253 تن از این تعداد از جمله کشته شده ها هستند.

 

به گزارش جماران به نقل از المیادین، سرتیپ «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن در کنفرانسی مطبوعاتی گفت: مجموع تلفات نیروهای ارتش سودان در یمن به بیش از 8هزار کشته و زخمی و مفقود رسیده است که 4هزار و 253 تن از این تعداد از جمله کشته شده ها هستند.

سریع افزود: تعداد کشته های سودانی در استان های جنوبی،«تعز»، و ساحل غربی یمن تا ماه گذشته به بیش از 2هزار و 49 تن رسید.

سریع همچنین گفت که تعداد تلفات سودان در ماه های گذشته در جبهه های مرزی به 185 کشته و ده ها زخمی رسید.

وی تصریح کرد: توانستیم طی سال جاری 459 نظامی سودانی را بکشیم تا کشته های سودانی به بیش از هزار و 354 تن و 400 مفقود برسد.

سخنگوی نیروهای مسلح در ادامه یمن تأکید کرد که نظام حاکم بر سودان نظامیان خود را در جنگی زمینی وارد کرد که بسیاری از کشورها نتوانستند در آن شرکت کنند.این نظام با جان نظامیان ارتش اش تجارت می کند و آنها را با شعارهای زیادی فریب داده و آنها را وسوسه کرده است.

وی گفت: اطلاعات کاملی درباره مشارکت همه کشورهای در تجاوز به یمن، نوع و سطح مشارکت و پولی که در مقابل دریافت میکنند داریم. نظام های سعودی و اماراتی مزدورانی از چندین کشور را برای تجازوشان به یمن مورد استفاده قرار می دهند و امکانات مادی شان را نیز در این زمینه به کار گرفته اند.

سریع خطاب به ملت سودان گفت: ایا خون سربازان تان برای تان مهم است یا به اندازه ای ارزان است که به آن توجه نمی کنید؟ آیا این عاقلانه است که یک نظام یا دولتی ارتش اش را به کشور دیگری کرایه بدهد؟

وی در ادامه خطاب به ملت سودان تأکید کرد: ارتش شما باید از شما و کشورتان دفاع کند نه از نظام های مزدور واشنگتن و تل آویو.

سرتیپ یحیی سریع در ادامه به ارائه جزئیات کامل از مکان های استقرار نظامیان سودانی پرداخت و نیز گفت که 6 تیپ که شامل 6هزار نظامی می شود خارج شده و 3 تیپ که شامل 6 هزار نظامی دیگر  می شود باقی مانده اند.

وی تأکید کرد: نظامیان سودانی در دو سال گذشته مرتکب جنایت ها، نقض حقوق بشر و اقداماتی نظیر شکنجه، تجاوز و بازداشت مرتکب شدند. جنایت های یگان های نظامی سودان علیه ملت یمن در گزارش های سازمان های بین المللی مستند شده است.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن تأکید کرد: تدابیری را در چارچوب گزینه های دفاعی مشروع اتخاذ می کنیم که نیروهای سودانی را وادار به پایان مشارکت اش در تجاوز به یمن می کند.

یحیی سریع خاطرنشان کرد: هر گونه تشکیلات نظامی موجود در اراضی مان برای حمایت از ائتلاف متجاوز را  در نظر گرفتن مکان آنها اهدافی مشروع بدون به شمار می آوریم.

در همین حال، نیروهای مسلح یمن صحنه هایی از اسرا و اجساد نظامیان سودانی که در چندین نبرد کشته شدند به نمایش گذاشت.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن همچنین گفت: با اسیرانی که گرفتیم بر اساس دین، اخلاق و عادت های یمنی و احترام تمام و انسانیت رفتار کرده ایم.

 


 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.