رئیس سابق کارکنان کاخ سفید گفت: زمانی که هنوز روند تلاش برای یافتن کسی به جای من را سپری می کردیم، من به او گفتم هر کاری می کنی بکن، اما یک فرد «بله قربان گو» را که واقعیت را به تو نمی گوید، جای من نگذار. این کار را نکن. چون فکر می کنم اگر این کار را بکنی، استیضاح خواهی شد.

به گزارش سرویس بین الملل جماران، به نقل از پولیتیکو، شنبه پس از آنکه جان کلی ، رئیس سابق کارکنان کاخ سفید گفت به دونالد ترامپ گفته بود اگر یک فرد «بله قربان گو» را جایگزین او کند، منجر به استیضاحش خواهد شد، جنگ لفظی بین این دو نفر بروز کرد.

کلی در نشستی در نشستی در سی ایلند، واقع در ایالت جورجیا به واشنگتن اگزمینر گفت:  زمانی که هنوز روند تلاش برای یافتن کسی به جای من را سپری می کردیم، من به او گفتم هر کاری می کنی بکن، اما یک فرد «بله قربان گو» را که واقعیت را به تو نمی گوید، جای من نگذار. این کار را نکن. چون فکر می کنم اگر این کار را بکنی، استیضاح خواهی شد.

ترامپ شنبه شب صحت سخنان کلی را که تفنگدار دریایی بازنشسته است، زیر سؤال برد و به سی ان ان گفت: جان کلی هرگز این حرف را نزد. او هرگز چنین حرفی نزد. اگر او چنین حرفی زده بود، او را از دفتر بیرون می انداختم. او فقط می خواهد مثل بقیه به سمتش بازگردد.

استفانی گریشام، سخنگوی مطبوعاتی کاخ سفید با تایید پاسخ ترامپ گفت: من با جان کلی کار کرده ام. او اصلاً توانایی کنار آمدن با قابلیت های رئیس جمهور بزرگ ما را ندارد.

کلی، که قبل از تصدی سمت رئیس کارکنان کاخ سفید، وزیر امنیت داخلی بود، با بیان اینکه ترامپ به درستی مشاوره نمی شود، سخنان سربسته ای هم درباره مایک مولوینی، رئیس موقت کارکنان کاخ سفید بیان کرد. وی گفت: حدود 11 ماه پیش بود. کمترین چیزی که می توان گفت این است که من تردید زیادی برای کنار رفتن از این سمت داشتم. آنچه که شاهد رخ دادنش هستم، آزارم می دهد، چون فکر می کنم اگر من هنوز آنجا بودم یا کسی مثل من آنجا بود، او آن قدر آشفته نبود ( و اوضاع انقدر به هم ریخته نبود.)

کلی افزود شاید ساختار فعلی کاخ سفید تحت مدیریت مولوینی زمینه را برای استیضاح ترامپ فراهم کرده است. وی گفت: نظام مشورت دهی، گردآوری کارشناسان و برگزاری بحث هایی که می تواند به رئیس جمهور در اتخاذ یک تصمیم آگاهانه کمک کند، وجود ندارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.