دونالد ترامپ روز جمعه با ارسال پیامی تصویری در صفحه توئیتر خود، سناتور میت رامنی را به علت انتقاد از خروج نظامیان آمریکایی از شمال سوریه ، یارِ مخفی دموکرات ها دانست.

 

به گزارش جماران، در کلیپ تصویری منتشر شده در صفحه توئیتر ترامپ آمده است که رامنی می کوشد به عنوان وزیر امور خارجه به دولت ترامپ نفوذ کند. 

ترامپ در کنار این تصویر ویدیویی در صفحه توئیتر خود نوشت: جمهوریخواهان باید کنار یکدیگر بمانند و بجنگند!

 این کلیپ در شرایطی منتشر می شود که رامنی روز پنجشنبه با سخنرانی در سنا از تصمیم ترامپ در زمینه خارج کردن نظامیان آمریکایی از سوریه انتقاد کرد. 

رامنی ضمن تشریح تحولات اخیر در ترکیه و سوریه از زمان خروج نظامیان آمریکایی, گفت:آتش بس, این واقعیت را که آمریکا یک همپیمان را رها کرده است، تغییر نمی دهد. 

سناتور ایالت یوتا در هشداری مبنی بر این که تصمیم برای خارج کردن نیروهای امریکایی از شمال سوریه به تقویت روسیه ،   ایران و بشار اسد منجر خواهد شد ، گفت:  تصمیم به رها کردن کُردها با یکی از مقدس ترین وظایف ما مغایرت دارد و به شرافت آمریکایی لطمه می زند. آنچه با کُردها انجام دادیم، مانند لکه ای در تاریخ آمریکا باقی خواهد ماند. 

رامنی در پایان گفت: تا همین جا نیز عده ای کشته شده اند و شرافت آمریکایی لکه دار شده است. ما یک بار خط قرمزها را کنار گذاشتیم. اکنون نیز یک همپیمان را رها کرده ایم.

ترامپ و میت رامنی مدت ها است که رابطه ای پرمجادله داشته اند. روز 5 اکتبر امسال، پس از آنکه رامنی از پافشاری ترامپ بر سر تحقیقات اوکراین درباره جو بایدن نامزد انتخابات ریاست جمهوری سال 2020 آمریکا و پسرش هانتر انتقاد کرد، ترامپ در توئیت خود، رامنی را پرافاده دانست. 

در ماه آوریل نیز پس از انتشار گزارش رابرت مولر، رامنی در سنا سخنرانی کرد و گفت: بی صداقتی و گمراهی اشخاصی که بالاترین سمت های اجرایی را در این سرزمین دارند، از جمله رئیس جمهور برایم رنج آور است.

رامنی در یکم ژانویه نیز با انتشار مقاله ای در روزنامه واشنگتن پست نوشت:در مجموع، عملکرد او {ترامپ} در دو سال گذشته و بالاخص اقدامات او در این ماه، گواهی برای آن است که رئیس جمهور نتوانسته است از عهده وظایف شغلی خود برآید.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.