ویلیام بار ، دادستان کل امریکا در سخنانی در دانشکده حقوق دانشگاه نوتردام گفت ، بیماری های روانی ، خشونت و مواد مخدر به دلیل رشد رون سکولاریسم در جامعه است .

به گزارش جماران، به نوشته روزنامه هافینگتن پست ، در این سخنرانی مشخص شد که دیدگاه عالی ترین مقام قضایی در دولت امریکا چقدر با کاتولیسم پیوند خورده است . 

بار گفت در انتقاد شدید از سکولارها گفت : این یک فروپاشی نیست. این نابودی سازمان یافته است. سکولارها و متحدین آنها در یک حمله بی وقفه به دین و ارزش های سنتی، حوزه ارتباط جمعی، فرهنگ عامه، صنعت سرگرمی و دانشگاه ها را به منجلاب کشانده اند .

وی افزود: به دلیل تضعیف ارزش های یهودی – مسیحی در جامعه، ما در کنار نابود شدن کانون خانواده، شاهد رکورد افسردگی و بیماری روانی در کشور هستیم که جوانان را سرگشته می کند ، نرخ خودکشی را افزایش می دهد، مردان جوان را عصبانی و بیگانه می کند و در نهایت به خشونت کور و گسترش مواد مخدر می انجامد 

( توضیح نویسنده : براساس آماری که توسط دولت فدرال جمع آوری شده است جرم خشونت در طی چهار ماه گذشته به طور چشمگیری کاهش یافته است.)

دادستان کل امریکا ادامه داد: من به نتایج تلخ عصر جدید سکولار نخواهم پرداخت لیکن کافی است بگوییم که این روند نظم اخلاقی سنتی را از بین برده و به رنج و بدبختی بی شماری را برای انسان ها ختم شده است . 

وی اضافه کرد: بر اساس استانداردهای اخلاقی یهودی -مسیحی، معیارها برای تعالی انسان ، قوانین سودمندی هستند که برای انسان ها در نظر گرفته شده اند و به مانند کتابچه راهنمای خدا، به منظور هدایت بهتر اداره انسان و ارائه بهترین عملکرد به جامعه بشری هدیه شده است . 

دادستان کل در پایان در جمع دانشجویان گفت: دین در امریکا طی 50 سال گذشته تحت حمله فزاینده ای قرار داشته و نقطه شروع برای مواجه با حمله به دین، اکنون مدارس و دانشگاه ها است.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
2 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.