برت مک ‌گرک، نماینده ویژه پیشین آمریکا در امور مربوط به داعش در دولت دونالد ترامپ: ترامپ فرمانده کل نیست. او بدون دانش و تفکر تصمیم‌های غریزی می‌گیرد.آقای ترامپ! پیش از گرفتن تصمیم‌هایی که به مرگ و زندگی مربوط می‌شود با کارشناسان خود و تیم سیاست‌گذاری جلسه بگذارید.

به گزارش سرویس بین الملل جماران؛ تصمیم دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا مبنی بر خروج نیروهای این کشور از سوریه با خشم و انتقادات هم حزبی های او همراه شده است.

- سناتور میچ مک ‌کانل، رهبر اکثریت جمهوریخواه سنا: منافع ملی آمریکا ایجاب می‌کند که نیروهای این کشور از سوریه خارج نشوند. با خروج نیروها از منطقه، سوریه در اختیار ایران، روسیه و رژیم بشار اسد قرار می‌گیرد.

- سناتور جمهوریخواه لیندسی گراهام: اگر ترکیه وارد سوریه شود، با تحریم‌هایی از جانب آمریکا مواجه می‌شود و از ناتو هم اخراج خواهد شد. بزرگ‌ ترین دروغی که دولت ترامپ به مردم گفته این است که داعش از بین رفته است. ترامپ گفت که خلافت دولت اسلامی از بین رفته اما داعش هنوز وجود دارد. تصمیم ترامپ موجب گسترش سلطه ایران در سوریه می‌شود. و اخطار می‌دهد که این اتفاق به بزرگ‌ترین کابوس اسرائیل تبدیل می‌شود.

- لیندسی گراهام در توئیتر: خالی کردن پشت کردها در ترکیه، خطرناک‌ ترین سیگنال فرستاده می‌شود که "آمریکا هم ‌پیمان غیرقابل اعتمادی است." 

- سناتور جمهوریخواه میت رامنی و سناتور دموکرات کریس مورفی از حزب دموکرات در بیانیه ای مشترک، خروج از سوریه را خیانت به کردها توصیف کرده و گفته ‌اند که این کار منجر به حضور رژیم اسد، ایران، روسیه و داعش در منطقه خواهد بود.

- سناتور جمهوریخواه مارکو روبیو هم نسبت به "گسترش سلطه ایران" در سوریه هشدار داد و گفت که خروج آمریکا ممکن است که منجر به حملات و جنگ‌ های بیشتری در منطقه شود.

- نیکی هیلی، سفیر پیشین آمریکا در سازمان ملل، از تصمیم رئیس جمهوری آمریکا انتقاد کرد و گفت: مرتکب اشتباه بزرگی شده‌ایم.

- لیز چنی، از تیم رهبری حزب جمهوریخواه در مجلس نمایندگان و دختر دیک چنی، معاون جورج دبلیو بوش: تصمیم بسیار بدی گرفته شده است. این تصمیم، تمام درس‌های یازدهم سپتامبر را زیر سوال برده است. تروریست‌ها هزاران مایل دور از ما می‌توانند - و این کار را هم می‌کنند که - از درون مکان‌های ایمن خود حملاتی علیه آمریکا را برنامه ‌ریزی کنند.

- برت مک ‌گرک، نماینده ویژه پیشین آمریکا در امور مربوط به داعش در دولت دونالد ترامپ: ترامپ فرمانده کل نیست. او بدون دانش و تفکر تصمیم‌های غریزی می‌گیرد.آقای ترامپ! پیش از گرفتن تصمیم‌هایی که به مرگ و زندگی مربوط می‌شود با کارشناسان خود و تیم سیاست‌گذاری جلسه بگذارید.

دیوید فرام، از مقام‌های کاخ سفید در دوره جورج بوش و از چهره‌های مطرح جمهوریخواهان: ترامپ احتمالا به یکی از این دلایل راه را برای ترکیه باز کرده است ؛ مراقب درآمدش از برج‌های ترامپ در استانبول باشد؛ به ترکیه برای لاپوشانی قتل خاشقچی باج بدهد ؛ از پوتین فرمان گرفته و نهایتا؛ به مجلس نمایندگان اخطار بدهد که اگر من را استیضاح کنید، پیش از ترک کاخ سفید، همه اتحادهای آمریکا و منافعش را به آتش می‌کشم. 

- بیل کریستال، از مقام‌های کاخ سفید در دوره جورج هربرت واکر بوش پدر: یک نفر از مقامات ارشد دولت دست کم پیدا شود و از سر اعتقاد و احترام به نقش رهبری جهانی آمریکا، از دولت ترامپ استعفا کند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.