این مسئول آمریکایی همچنین به روزنامه نگاران گفت: کاری که ما می‌کنیم، خروج چندین سرباز از منطقه مرزی و استقرار آن‌ها در همان نزدیکی است.

به گزارش سرویس بین الملل جماران، خبرگزاری فرانسه از واشنگتن گزارش داد: یک مسئول بلندپایه آمریکایی اعلام کرد آمریکا تنها بخش کوچکی از سربازان مستقر در سوریه در نزدیکی مرز ترکیه را خارج کرده و آن‌ها را در فاصله بسیار کمتری نسبت به محل فعلی مستقر می‌کند.

این مسئول آمریکایی همچنین به روزنامه نگاران گفت: کاری که ما می‌کنیم، خروج چندین سرباز از منطقه مرزی و استقرار آن‌ها در همان نزدیکی است.

به گفته او خروج نیرو تنها شامل کمتر از ۲۵ نظامی می‌شود.

اعلام این جابجایی نیرو چنین تفسیر شد که آمریکا به عملیات نظامی ترکیه علیه کرد‌های شمال شرق سوریه چراغ سبز نشان داده است.

ولی این مسئول ارشد در وزارت امور خارجه آمریکا تأکید کرد که دونالد ترامپ به روشنی به رجب طیب اروغان، همتای ترکیه‌ ای خود، گفته است که آمریکا خواهان چنین عملیاتی نیست. وی ادامه داد: ما فکر می‌کنیم این عملیات، ایده بسیار بدی است.

به گفته او رییس جمهور ترکیه امیدوار بود که از حمایت نظامی دونالد ترامپ در این عملیات برخوردار شود، ولی پاسخ منفی رییس جمهور آمریکا او را غافلگیر کرد.

هدف از خروج سربازان آمریکایی از منطقه مرزی این است که آن‌ها در صورت بروز درگیری میان نیرو‌های ترکیه و کرد‌ها در صحنه حضور نداشته باشند.

مسئول آمریکایی ادامه داد: ما نمی‌خواستیم که از حضور نیرو‌های ما در منطقه این چنین برداشت شود که آمریکا از عملیات حمایت می‌کند. همچنین نمی‌خواستیم اینگونه تصور شود که ما مانع پیشروی ترکیه می‌شویم؛ بنابراین بهترین اقدام، خروج از منطقه بود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.