وزیر خارجه ایران گفت: در سفر به ترکیه هم درباره مسایل منطقه ای گفتگو خواهیم کرد بخصوص درباره سوریه و مسائل شمال آفریقا بحث خواهیم کرد. درباره روابط دوجانبه نیز با ترکیه گفتگوهای بسیار خوبی داشتیم، سفر آقای رئیس جمهور را داشتیم و سفرهای دیگر را داریم و این دومین سفر من در فروردین ماه به ترکیه است.

به گزارش جماران؛ وزیر خارجه ایران در بدو ورود به آنکارا گفت که در این سفر درباره مناسبات دو‌جانبه، تحولات سوریه و شمال آفریقا گفتگو خواهد کرد و افزود: علاقه مندیم مشکلات سوریه از طریق گفتگو بخصوص بین کشورهای منطقه حل شود.

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه که در دومین مقصد سفرش بعد از دمشق امشب وارد آنکارا شد، در بدو ورود در جمع خبرنگاران در تشریح رایزنیهایش در سوریه گفت: در دمشق دیدارهای بسیار خوبی داشتیم مخصوصا دیدار با آقای بشار اسد مفید بود و بحثهای خوبی درباره گفتگوهای آستانه و همکاریهای دو کشور داشتیم. 

وی افزود: در سفر به ترکیه هم درباره مسایل منطقه ای گفتگو خواهیم کرد بخصوص درباره سوریه و مسائل شمال آفریقا بحث خواهیم کرد. درباره روابط دوجانبه نیز با ترکیه گفتگوهای بسیار خوبی داشتیم، سفر آقای رئیس جمهور را داشتیم و سفرهای دیگر را داریم و این دومین سفر من در فروردین ماه به ترکیه است که سفر اول برای شرکت در اجلاس اضطراری مقابله با اسلام ستیزی سازمان همکاری اسلامی در استانبول بود و در این سفر هم با مقامات ترکیه درباره مسائل دوجانبه بخصوص تحولات منطقه گفتگو خواهم کرد.

رئیس دستگاه دیپلماسی درباره اینکه آیا بین دو سفر به دمشق و آنکارا ارتباطی وجود دارد؟ عنوان کرد: ما علاقه مندیم مشکلات سوریه از طریق گفتگو مخصوصا از طریق گفتگو بین کشورهای منطقه حل شود، ولی این دو سفر به خاطر نیاز به این زمانبندی اینگونه انجام شد و امیدواریم بتو‌انیم به رفع مشکلات در منطقه کمک کنیم. 

به گزارش جماران؛ ظریف همچنین درباره سفرش به سوریه بیان کرد: بحث بسیار خوبی با آقای بشار اسد داشتیم. درباره روند آستانه، موضوع همکاریهای دوجانبه مخصوصا نتایج سفر ایشان به تهران و نتایج سفر آقای جهانگیری به سوریه و توافقات حاصله و چگونگی عملیاتی کردن این توافقات صحبت شد. درباره جلسه آینده روند آستانه و همینطور همکاریهایی که در چارچوب سازمان ملل برای یافتن راه حل سیاسی برای سوریه است، هماهنگیهای خوبی صورت گرفت .

وی افزود: در مورد وضعیت در شرق فرات و ادلب که هر دو نگران کننده است و ضرورت خارج کردن نیروهای بیگانه از سوریه و پایان دادن حضور تروریستها در سوریه نیز گفتگوی خوبی داشتیم. 

وی خاطرنشان کرد که در سفرش به ترکیه درباره پرونده های دوجانبه بحث خواهد شد و افزود: همکاریهای اقتصادی ایران و ترکیه، همکاری های سیاسی و تصمیماتی که در جلسات کمیسیون عالی روابط دوجانبه در سطح روسای جمهور اتخاذ می شود، دو وزیر خارجه مسئول پیگیری آنها هستند و لذا در این سفر در این باره نیز گفتگو خواهد شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.