وزیر امور خارجه کشورمان گفت: همکاری‌های اقتصادی و گفت‌وگوهای خوبی بین مقامات دو کشور ایران و سوریه انجام شده و تصمیمات خوبی برای گسترش همکاری‌های اقتصادی دو کشور در حوزه‌های دولتی و خصوصی اتخاذ شده است.

به گزارش جماران؛ وزیر امور خارجه کشورمان گفت: ما همیشه در کنار مردم سوریه بوده‌ایم و به همکاری با دولت و مردم سوریه ادامه می‌دهیم تا شرایط اقتصادی را در سوریه و ایران بهبود ببخشیم.

محمد‌جواد ظریف که صبح امروز در راس هیاتی عازم سوریه شده بود، پس از دیدار با همتای سوری خود در جمع خبرنگاران و در پاسخ به سوالی در مورد وضعیت ادلب گفت: ما در مورد وضعیت ادلب نگرانی جدی داریم و حتماً ایران، ترکیه و روسیه باید به تعهدات خود در مورد این موضوع عمل کنند.

وزیر امور خارجه کشورمان گفت: یکی از این تعهدات خلع سلاح گروه‌های تروریستی در این منطقه و خارج کردن آنها از ادلب است. گروه تروریستی النصره برای مردم ادلب و مردم نقاط اطراف این منطقه، یک تهدید جدی است و ما کشورهای عضو آستانه موظف هستیم که به تعهدات خود در این زمینه عمل کنیم و من در سفر به ترکیه این موضوع را دنبال می‌کنم.

ظریف ادامه داد: همکاری‌های اقتصادی و گفت‌وگوهای خوبی بین مقامات دو کشور ایران و سوریه انجام شده و تصمیمات خوبی برای گسترش همکاری‌های اقتصادی دو کشور در حوزه‌های دولتی و خصوصی اتخاذ شده است. همچنین در خصوصترانزیت بین ایران، سوریه و عراق نیز بحث‌های خوبی در جریان سفر آقای روحانی به عراق و همچنین سفر آقای عادل عبدالمهدی به ایران صورت گرفت و ما امیدوار هستیم این اقدامات در جهت ایجاد صلح و امنیت در منطقه و منافع مردم منطقه به خصوص ایران، سوریه و عراق باشد.

ظریف در تشریح دیدار خود با بشار اسد نیز گفت: گفت‌وگوی خیلی خوبی با جناب رییسجمهور اسد داشتیم. درباره مسائل منطقه‌ای و همچنین چگونگی ادامه پیش بردن مذاکرات در روند صلح آستانه و همکاری دوجانبه میان ایران و سوریه گفت‌وگو کردیم؛ ما همیشه در کنار مردم سوریه بوده‌ایم و به همکاری با دولت و مردم سوریه ادامه می‌دهیم تا شرایط اقتصادی را در سوریه و ایران بهبود ببخشیم و فکر می‌کنم از طریق همکاری شرایط زندگی را برای هر دو ملت ارتقا ببخشیم.

وی افزود: ما همچنین باید باهم در سطوح مختلف بین‌المللی در روند صلح آستانه همکاری کنیم و همچنین درباره پیش‌برد شرایط و حل‌وفصل سیاسی در سوریه مذاکره خواهیم کرد.

ظریف گفت: من همچنین با همتای خود، ولید معلم درباره این که چطور بتوانیم در روند آستانه پروسه سیاسی را پیش ببریم و اینکه در کمیته قانونی مذاکرات صلح آستانه چه اتفاقی باید بیافتد، گفت‌وگوی بسیار خوبی داشتم. بنابراین به کار کردن بر روی این مسئله هم با سوریه و هم با شرکای دیگر خود در روسیه و ترکیه که گروه آستانه را با ما تشکیل می‌دهند و هم با دیگران امیدوار هستمتا شرایط مردم سوریه و صلح و امنیت خاورمیانه احیا شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.