طی روزهای گذشته ترامپ جمهوریخواه حمله شدیدی را به دموکرات ها و رسانه ها در ارتباط با تحقیقات کنگره به منظور استیضاح وی انجام داد اما روز شنبه در توئیتر خود نوشت که «میت رامنی» سناتور جمهوری خواه «فردی ابله است که از همان ابتدا با من می جنگد.»

به گزارش جماران به نقل از خبرگزاری رویترز، «دونالد ترامپ» جبهه جدیدی را در نبرد استیضاحش که می تواند دولتش را تهدید کند گشود و به یک سناتور برجسته حزب جمهوری خواه حمله کرد. این سناتور برجسته از تلاش های ترامپ برای وادار کردن دولت های خارجی برای انجام تحقیقات درباره رقیب احتمالی دموکراتش در انتخابات ریاست جمهوری آینده به شدت انتقاد کرد.

طی روزهای گذشته ترامپ جمهوریخواه حمله شدیدی را به دموکرات ها و رسانه ها در ارتباط با تحقیقات کنگره به منظور استیضاح وی انجام داد اما روز شنبه در توئیتر خود نوشت که «میت رامنی» سناتور جمهوری خواه «فردی ابله است که از همان ابتدا با من می جنگد.»

رومنی روز جمعه از رئیس جمهور آمریکا انتقاد کرد زیرا وی از چین خواسته است که درباره «جو بایدن» معاون «باراک اوباما» رئیس جمهور سابق آمریکا تحقیقات انجام دهد. بایدن تلاش می کند که کاندیدای دموکرات ها در انتخابات ریاست جمهوری سال آینده شود.  رومنی در سال 2012 در برابر باراک اوباما رئیس جمهور سابق آمریکا شکست خورده بود.

رومنی سناتور ایالت «یوتا» گفت که درخواست ترامپ از چین برای انجام تحقیقات درباره جو بایدن «اشتباه و اقدامی توهین آمیز» است.

ترامپ در توئیتر خود نوشت:« اگر میت رامنی با این اشتیاق در برابر اوباما فعالیت می کرد در انتخابات ریاست جمهوری پیروز می شد. لیکن متاسفانه این کار را نکرد».

ترامپ در توئیتی دیگر نوشت: از برخی مردم در یوتا شنیده است که از انتخاب رومنی در مجلس سنا در سال گذشته پشیمان هستند. با آنها موافق هستم. او شخص احمقی است که فقط کاری را می کند که دموکرات ها می خواهند؛ آنها هم هیچ کاری نمی کنند.

از سوی دیگر، وزیر خارجه آمریکا اعلام کرد که به درخواست کنگره به تحقیقات در خصوص استیضاح «دونالد ترامپ» رئیس جمهور این کشور پاسخ داده است.

«مایک پمپئو»در نشست خبری روز گذشته-شنبه- خود در یونان با اعلام این مطلب افزود: «وزارت خارجه شب گذشته نامه‌ای را به کنگره ارسال کرد که پاسخ مقدماتی ما به درخواست اسناد از سوی نمایندگان کنگره است. بدیهی است ما تمام اقداماتی که طبق قانون باید انجام دهیم را در دستور کار قرار خواهیم داد.»

پمپئو البته دموکرات‌های مجلس نمایندگان را به آزار و اذیت کارکنان وزارت خارجه متهم کرد و افزود: «نمایندگان دموکرات در کنگره مستقیما با کارکنان وزارت خارجه تماس می‌گیرند و از آنها اسناد و مدارکی را درخواست می‌کنند که متعلق به وزارت خارجه است. این اقدامات، مصداق بارز آزار و اذیت کارمندان ما است و من هرگز نمی‌خواهم چنین اتفاقی برای کارمندانم رخ دهد.»

این اظهارات بعد از آن طرح می‌شود که دموکرات‌های مجلس نمایندگان به دنبال طرح موضوع استیضاح دونالد ترامپ، از وزارت خارجه آمریکا خواسته‌اند اسناد و مدارک مربوط به مکالمه تلفنی آقای ترامپ با همتای اوکراینی را در اختیار آنها قرار دهد.

گروهی از نمایندگان کنگره در پی فاش شدن جزئیات مکالمه تلفنی دونالد ترامپ با «ولودومیر زلنسکی» طرح استیضاح او را دنبال می‌کنند. رئیس جمهوری آمریکا در آن مکالمه از همتای اوکراینی خود خواسته بود، احتمال فساد اقتصادی پسر «جو بایدن» کاندیدای دموکرات های برای انتخابات ریاست جمهوری آینده که برای یک شرکت انرژی در اوکراین کار می‌کرد را پیگیری کند.

دموکرات‌های کنگره مدعی هستند آقای ترامپ به زلنسکی وعده داده در ازای دریافت این اطلاعات علیه رقیب سیاسی خود، کمک‌های نظامی خود را به این کشور افزایش خواهد داد.

این در حالی است که دادستانی اوکراین اعلام کرد که در روند بررسی ۱۵ پروندۀ تحقیق مرتبط با شرکت گاز «بوریسما» که «هانتر بایدن»، پسر «جو بایدن» معاون «باراک اوباما» رئیس جمهور سابق آمریکا و کاندیدای مهم دموکرات ها در انتخابات ریاست جمهوری سال 2020 در آن مشغول به کار بوده است بازنگری خواهد کرد.

مجلس نمایندگان آمریکا در حال انجام تحقیقات مقدماتی برای استیضاح «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا به دلیل درخواست او از اوکراین برای تحقیق در مورد جو بایدن و پسرش است.

دونالد ترامپ در جریان مکالمه تلفنی روز ۲۵ ژوئیه (سوم مرداد) با «ولودیمیر زلنسکی» رئیس جمهوری اوکراین از وی خواسته بود تا این کشور در مورد فعالیت‌های جو بایدن و پسرش تحقیق کند.

تحقیقات کنگره ایالات متحده باید مشخص کند که آیا دونالد ترامپ این درخواست را در راستای منافع سیاسی و شخصی خود مطرح کرده است یا خیر.

جو بایدن که به مدت هشت سال معاون باراک اوباما، رئیس جمهوری پیشین آمریکا بود اکنون یکی از نامزدهای پیشتاز حزب دموکرات برای رقابت با دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰ است.

«روسلان ریابوشابکا» دادستان کل جدید اوکراین روز جمعه اعلام کرد که اطلاعی در مورد خلافکاری احتمالی هانتر بایدن در زمان فعالیت در بوریسما ندارد.

وی در پاسخ به سوالی در مورد اینکه آیا «رودی جولیانی» وکیل دونالد ترامپ با وی تماس گرفته است یا خیر، اعلام کرد که هیچ تبعه خارجی با دفتر او در تماس نبوده است.

او با این حال افزود که دفتر وی پرونده‌های قدیمی مرتبط با «میکولا زلوچوسکی» بنیانگذار بوریسما را بار دیگر بررسی خواهد کرد.

در بیانیه دفتر روسلان ریابوشابکا آمده است: «اگر ثابت شود که روند رسیدگی به این پرونده‌ها خلاف قانون بوده یا رویه مرسوم نقض شده است تصمیم مناسب را در این مورد اتخاذ خواهیم کرد.»

رودی جولیانی مدعی شده است که جو بایدن در سال ۲۰۱۶ تلاش کرده است تا با اعمال فشار، دادستان کل سابق اوکراین را از کار برکنار کند. به گفته رودی جولیانی، هدف جو بایدن جلوگیری از تحقیق در مورد بوریسما بوده است.

جو بایدن اتهام مطرح شده از سوی رودی جولیانی را رد کرده است.

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.