پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

نشریه نزدیک به کنگره امریکا خبر داد:

افزایش اقبال عمومی برای استیضاح ترامپ

حمایت افکار عمومی درباره استیضاح رئیس جمهوری امریکا در مقایسه با ماه آوریل گذشته که گزارش بازپرس ویژه رابرت مولر درباره مداخله روسیه در انتخابات 2016 انتشار یافت، 10 درصد افزایش نشان می دهد.

به گزارش سرویس بین الملل جماران؛ نشریه هیل وابسته به کنگره امریکا نوشت، نتایج برخی نظرسنجی ها حاکی از آن است که نیمی از افکار عمومی در آمریکا به دنبال انتشار خبر فشار دونالد ترامپ بر رئیس جمهوری اوکراین مبنی بر تحقیق از رقیب سیاسی خود جو بایدن ، از انجام تحقیقات از رئیس جمهوری آمریکا و مساله استیضاح او حمایت کرده اند. 

به عنوان مثال، نظرسنجی های «رادیو عمومی ملی» و شبکه رادیویی «پی بی اس» اعلام کردند 49 درصد پرسش شوندگان از استیضاح ترامپ حمایت می کنند و 46 درصد نیز مخالف این موضوع هستند. بدین ترتیب، حمایت افکار عمومی درباره استیضاح رئیس جمهوری امریکا در مقایسه با ماه آوریل گذشته که گزارش بازپرس ویژه رابرت مولر درباره مداخله روسیه در انتخابات 2016 انتشار یافت، 10 درصد افزایش نشان می دهد. 

نتایج بررسی مشترک «پلتیکو» و شرکت پژوهشی "مورنینگ کانسالت" نیز که در یک دوره کوتاه به عمل آمده ، آمار نسبتا مشابهی را به دست آورده که درقیاس به ماه آوریل حمایت از استیضاح ترامپ 7 درصد نزد افکار عمومی آمریکا افزایش داشته است. 

نتایج نظرسنجی مشترک «هیل» و «هریس ایکس» که روز پنجشنبه گذشته و اندکی پیش از افشای اقدام ترامپ بر رئیس جمهوری اوکراین انتشار یافت، 47 درصد پرسش شوندگان از استیضاح ترامپ حمایت کرده و 42 درصد نیز مخالف آن بودند که این موضوع نشان از افزایش 12 درصدی حمایت از استیضاح رئیس جمهوری آمریکا نزد افکار عمومی است.

مارک پن،  مدیر بخش تحقیقات «هاروارد کپس/هریس» درباره نتایج این نظرسنجی ها گفت: نظرسنجی ها نشان می دهد که عامه مردم آمریکا درباره اقدامات ترامپ به شدت نگران هستند؛ شمار نتایج این نظرسنجی بالاتر از نتایج نظرسنجی ها انجام گرفته در زمان تحقیقات رابرت مولر است. 

کریس ویلسون، جمهوریخواه کهنه کار و مدیر «دبلیو.پی.ای اینتلیجنس» در تحلیلی پیرامون نظرسنجی های اخیر گفت: چرخش زیادی در حمایت از رئیس جمهوری آمریکا در این نظرسنجی ها می بینیم که بیشتر در میان دموکرات ها به چشم می خورد. تا پیش از این، از هر پنج دموکرات، یک دموکرات مخالف استیضاح ترامپ بود چراکه تصور می رفت این مساله از لحاظ سیاسی خوب نیست اما اکنون همه آنها در پشت سر یکدیگر (در موافقت از استیضاح ترامپ) قرار گرفته اند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.