شرکت آرامکو برخلاف آن چه مسئولان عربستانی اعلام کردند، زمان طولانی تر و بیشتری را برای تعمیر تأسیسات نفتی اش باید صرف کند.

به گزارش جماران به نقل از خبرگزاری رویترز، شرکت نفتی «آرامکو»ی عربستان به بزرگترین پالایشگاه نفتی ژاپنی اطلاع داده است که احتمالا در محموله های نفتی خود تغییراتی بدهد امری که باعث ایجاد نگرانی هایی درباره توان عربستان در زمینه صادرات نفت به مشتری های خود یک هفته پس از حملات گسترده به تأسیسات نفتی اش توسط انصارالله یمن به وجود می آورد.

«نیکی ایشن ریور» به نقل از برخی مسئولان شرکت«جی.اکس.تی نیپون اویل اند انرژی» نوشت که آرامکو دلیل تغییر در درجه نفتی که به بزرگترین پالایشگاه نفتی ژاپن از سبک به سنگین و متوسط را از ابتدای ماه اکتبر مشخص نکرده است.

این مسئولان این مساله را مطرح کرده اند که شرکت آرامکو  برخلاف آن چه مسئولان عربستانی اعلام کردند، زمان طولانی تر و بیشتری را برای تعمیر تأسیسات نفتی اش باید صرف کند.

برخی منابع و اطلاعات شرکت های «ریونتف و کپلر» تأکید کردند که نزدیک به سه نفتکش غول پیکر نفت خام عربستان سعودی را برای چین و هند بارگیری کردند و نفت آنها از سبک به سنگین تغییر کرده است این در حالی است که به تعداد بیشتری از مشتری های آسیایی اطلاع داده شده است که تحویل محموله ها به تأخیر افتاده و درجه نفت آنها در ماه سپتامبر و اکتبر تغییر می کند.

حملات 14 سپتامبر به تأسیسات نفتی «بقیق» و «خریص» توسط انصار الله یمن باعث وقوع آتش سوزی های مهیب و خسارت های سنگین به این تأسیسات شد امری که باعث شد تولید روزانه نفت خام عربستان به عنوان بزرگترین صادرکننده نفت در جهان به نصف کاهش پیدا کند. این حملات باعث شد که 5.7 میلیون بشکه تولید نفت روزانه عربستان و صادراتش متوقف شود.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
3 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.