دانمارک اعلام کرد که این کشور جهت پشتیبانی از ائتلاف بین المللی به اصطلاح ضد داعش به رهبری آمریکا به سوریه نیرو اعزام خواهد کرد.

به گزارش جماران به نقل از خبرگزاری آناتولی، نخست‌وزیر دانمارک اعلام کرد که این کشور جهت پشتیبانی از ائتلاف بین المللی به اصطلاح ضد داعش به رهبری آمریکا به سوریه نیرو اعزام خواهد کرد.

«مته فردریکسن» نخست‌وزیر دانمارک در کنفرانس مشترک مطبوعاتی با وزیران خارجه و دفاع این کشور اعلام کرد که کپنهاگ جهت پشتیبانی از ائتلاف بین المللی به اصطلاح ضد داعش به رهبری آمریکا به سوریه نیرو اعزام خواهد کرد.

وی در این نشست خبری از تمایل دانمارک برای افزایش فعالیت‌های نظامی در عرصه بین‌المللی خبر داده و گفت: به سوریه برای حمایت از ائتلاف بین‌المللی به رهبری آمریکا یک تیم پزشکی 14 نفره، یک گردان و 4 هواپیمای جنگنده اعزام می کنیم. همچنین جهت پشتیبانی از نیروی دریایی آمریکا نیز یک ناوچه و یک ناو جنگی اعزام خواهیم کرد.

 در همین حال، وزارت دفاع آمریکا(پنتاگون) اعلام کرد که واشنگتن از برنامه دانمارک برای اعزام نیرو به سوریه استقبال کرد.

بنابراین گزارش، دانمارک در حالی قصد دارد به  بهانه پشتیبانی از ائتلاف بین المللی به اصطلاح ضد داعش به رهبری آمریکا به سوریه نیرو بفرستد که چند ماه پیش «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد که داعش به طور کامل در سوریه شکست خورد است و آخرین مناطق تخت اشغالش در استان«دیرالزور» سوریه به کنترل نیروهای دموکراتیک سوریه که مورد حمایت آمریکاست، در آمد. اما اخیرا آمریکا برای توجیه دخالت نظامی غیرقانونی اش در سوریه و عراق دم از بازگشت داعش می زند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.