عملیات شبانه پهپادهای یمن باعث شده است که پروازها در این فرودگاه سعودی متوقف شده است.

 به گزارش جماران به نقل از المسیره، انصار الله یمن شب گذشته فرودگاه بین المللی «ابها» در جنوب عربستان سعودی را دو بار با استفاده از پهپاد مورد حمله قرار داد و خسارت های سنگینی به آن وارد کرد.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن گفت: یگان پهپادی یمن دو عملیات گسترده را به سمت فرودگاه ابها با استفاده از چند پهپاد انجام داد.

سرتیپ «یحیی سریع»سخنگوی نیروهای مسلح یمن با اعلام خبر این حملات گفت که پهپادهای انتحاری «قاصف کی.۲» در دو نوبت به این فرودگاه حمله کردند که در اولین حمله، برج مراقبت فرودگاه با دقت هدف قرار گرفته است.

وی در مورد حمله دوم نیز گفت که پهپادهای مذکور در این حمله مکان های حساس داخل فرودگاه ابها را هدف قرار داده‌اند. 

سرتیپ سریع، هر دوی این حملات را گسترده و دقیق خواند و گفت که پهپاد ها با دقت بالا اهداف خود را مورد اصابت قرار دادند.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن همچنین تأکید کرد که عملیات شبانه پهپادهای یمن باعث شده است که پروازها در این فرودگاه سعودی متوقف شده است.

وی در ادامه تأکید کرد که این حملات به فرودگاه ابها و سایر فرودگاه‌های سعودی گفت که حملات این چنینی در پاسخ به جنایت‌های ائتلاف سعودی در یمن و محاصره بیش از چهار ساله مردم این کشور صورت می‌گیرد.

سریع بار دیگر از غیرنظامیان و شرکت های فعال در عربستان خواست که به طور کامل از فرودگاه ها و مراکز نظامی دور شوند زیرا این فرودگاه ها و مراکز نظامی تبدیل به اهداف مشروع برای یمنی ها شده اند.

بنابر این گزارش، یگان پهپادی یمن طی سه ماه گذشته 60 عملیات با میانگین دو عملیات در 72 ساعت انجام داده است که در جریان آنها مراکز،پایگاه ها و تأسیسات عربستان هدف حمله قرار گرفته است. از این 60 عملیات، 16 عملیات فرودگاه ابها،14 عملیات فرودگاه «جیزان»، 11 عملیات فرودگاه«نجران» و 9 عملیات نیز پایگاه نظامی «خمیس مشیط» را هدف قرار داده است.

عملیات پهپادی ارتش و کمیته های مردمی یمن در ماه جولای گذشته 23 عملیات هوایی در اراضی عربستان انجام داد که 18 عملیات آن با پهپادهای قاصف کی 2 بوده است و طی آن فرودگاه ها و پایگاه های نظامی عربستان را مورد حمله قرار داد و اهداف خود را محقق کرد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.