این شکاف نژاپرستانه که ترامپ در پیکر آمریکا تعمیق می کند گام نخست در در راه فروپاشی « رویای آمریکایی» است.

به گزارش جماران،«عبدالباری عطوان» نویسنده و تحلیلگر مشهور عرب در تحلیلی در  روزنامه رأی الیوم نوشت: اذعان می کنم که با خوشحالی زایدالوصفی حملات نژادپرستانه زشت و شنیع «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا که این روزها به شکل گسترده علیه«غیرسفیدها» به راه انداخته را دنبال می کنم حتی اگر به افزایش محبوبیت اش در میان حامیان نژادپرست امثال خودش شود و نیز باعث شود یک بار دیگر در انتخابات ریاست جمهوری آینده پیروز شود.

این شکاف نژاپرستانه که ترامپ در پیکر آمریکا تعمیق می کند گام نخست در در راه فروپاشی « رویای آمریکایی» است که برای ما و بسیاری از انسان های امثال ما در جهان تبدیل به کابوسی به شکل جنگ ها و محاصره ها و اوباشگری و مکیدن عرق جبین فقرا برای ثروتمندتر کردن ثروتمندان، شد.

همین دیروز ترامپ به پایین درجه سقوط رسید زمانی که به شکل زشتی به «الایجا کامینگز» نماینده دموکرات تعدی و حمله کرد زمانی که وی را به دلیل تبار آفریقایی اش به سهل انگاری در قبال دایره انتخاباتی اش در «بالتیمور» دارای اکثریت غیر سفید و جنایت خیز، مشمئز کننده و آلوده به موش و جونده متهم کرد.

کامینگز که در معرض این حمله نژادپرستانه مشمئز کننده قرار گرفته است رئیس کمیته اصلاح و نظارت در کنگره است و محرک اصلی تحقیقات درباره فساد رئیس جمهور و رسوایی های جنسی اوست و نیز از منتقدان برجسته و اصلی سیاست های ترامپ در زمینه تحریک به تنفر از مهاجران در مرزهای مکزیک  و ایجاد بازداشتگاه هایی شبیه به بازداشتگاه های نازی ها است که کودکان را  از خانواده ها و والدین شان به شیوه ای که همه ارزش های انسانی را زیر پا می گذارد، جدا می کند.

«پل کندی» اندیشمند برجسته در نظریه اش درباره سقوط امپراتوری های بزرگ تأکید می کند که نژادپرستی و شکاف های داخلی و رهبران احمق بی درایت و توسعه طلبی خارج از توان شان از بارزترین دلایل این سقوط است و پر واضح  است که همه این دلایل و صفت ها در ترامپ رئیس جمهور آمریکا و دولت کنونی اش دیده می شود.

همزیستی جوهر و عامل اصلی است که نقش بزرگی در تبدیل شدن آمریکا به یک کشور بزرگ ایفا کرد و این همزیستی با قانون اساسی که ارزش های عدالت و برابری میان همه نژادها و ادیان را چارچوب بندی و تضمین کرد، تقویت شد. اما اکنون ترامپ همه این ارزش ها را زیر پا می گذارد و تخم شکاف و چند دستگی و جنگ های داخلی که بافت اجتماعی آمریکا را تهدید می کند را می پاشد.

کسی که می خواهد عظمت را به آمریکا باز گرداند تا به این حد از نژادپرستی زشت و قبیح نمی رسد برای آن که آرای نژادپرست های سفید پوست را برای خود بسیج کند تا بتواند چهار سال دیگر در کاخ سفید بماند زیرا آن وقت او فقط رئیس جمهور همین سفیدپوست های نژادپرست خواهد بود و نه رئیس جمهور همه آمریکا و ( به اصطلاح)رئیس جمهور جهان آزاد.

درست است که بر اساس نظرسنجی خبرگزاری رویترز این تعدی به آمریکایی های مسلمان، آفریقایی و آمریکای لاتین تبار باعث شد که محبوبیت اش نزدیک به 5 درصد افزایش پیدا کند و باعث شده است که محبوبیت اش در میان پایگاه انتخاباتی سفید پوست اش به 72 درصد برسد اما این یک محبوبیت مسموم است و برایش پیروزی به ارمغان می آورد اما این پیروزی آغاز فروپاشی آمریکا خواهد بود مگر آن که کسی پیدا شود که جلویش را بگیرد و همه اثرات ویرانگرش را جارو کند.

روزنامه « ذا بالتیمور سن» که در شهر بالتیمور که کامینگز نماینده شجاع را انتخاب کرد منتشر می شود، در اوج جرأت و شجاعت بود زمانی که سرمقاله خود را در واکنش به چرت و پرت های ترامپ با این گفته به پایان رساند که «اینکه در دایره انتخاباتی ات تعدادی موش باشد بهتر از آن است که خودت موش باشی».

ما این مطلب مان را نه فقط با تأیید این سرمقاله فوق الذکر به پایان می رسانیم بلکه با تشکر از چهار نماینده در مجلس نمایندگان آمریکا و در رأس آنها«الهان عمر» و «رشیده طلیب» عرب و مسلمان به پایان می رسانیم که «نه» بزرگ به نژادپرستی ترامپی گفتند.

چهار نماینده ای که ترامپ را به چالش کشاندند و از  حمایت رهبر مجلس نمایندگان برخوردار شدند از آمریکا نمی روند و آن را برای ترامپ ترک نمی کنند زیرا آنها و همه انسان های شریف به مانند آنها جنوبی هستند یعنی آمریکایی های اصلی؛همان کسانی که با بقیه در این فرق دارند که اجداد آنها خونی نریخته اند و بارزترین قربانیان نژادپرستی سفید پوست ها بودند.

آمریکا میهنی برای همه شهروندانش جدای از نژاد، رنگ و دین شان خواهد بود و اگر ترامپ و دار و دسته نژادپرست اش از این مساله خوش شان نمی آید جایی در آن ندارند و باید آمریکا را ترک کنند و از اتفاقی که برای امثال آنها در «رودسا» و آفریقای جنوبی افتاد و به اذن خدا به زودی برای دولت اشغالگر نژادپرست رخ می دهد، درس بگیرند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.