کوتس به دلیل انتقادش از روابط ترامپ با «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه در مصاحبه ای که با شبکه تلویزیونی«ان بی سی» در جولای 2018 انجام داد، مورد غصب رئیس جمهور آمریکا واقع شد.

به گزارش جماران به نقل از روسیا الیوم، «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد که «دان کوتس»مدیر سازمان اطلاعات ملی آمریکا ماه آینده از مقام خود کناره گیری می کند.

ترامپ در توئیتی در حساب توئیتری خود نوشت: خوشحالم اعلام کنم که جان راتکلیف عضو محترم کنگره از ایالت تگزاس توسط من برای مدیریت سازمان اطلاعات ملی کاندید می شود.

ترامپ در ادامه نوشت:می خواهم از دان به خاطر خدمات بزرگش برای کشورمان تشکر کنم. به زودی سرپرست مدیریت سازمان اطلاعات ملی تعیین می شود.

وی تأکید کرد که مدیر کنونی سازمان اطلاعات آمریکا 15 آگوست از سمت خود کناره گیری می کند.

روز گذشته-یکشنبه- رسانه های آمریکایی فاش کردند که دان کوتس که به اختلافاتش با ترامپ معروف است طی روزهای آینده از مقام خود استعفا می دهد.

وبسایت خبری «اکسیوس»نوشت: راتکلیف کاندیدایی است که از شانس بیشتری برای به عهده گرفتن مدیریت سازمان اطلاعات ملی برخوردار است ولی وی هیچ گونه مهارتی در زمینه سازمان اطلاعات ندارد به رغم آن که عضو کمیته امور اطلاعاتی کنگره است.

 کوتس در متن استعفایی که در اختیار رسانه‌ها قرار گرفته اعلام کرده در ماه فوریه با رئیس جمهوری آمریکا به توافق رسیده بوده که به کار خود ادامه دهد اما در نهایت تصمیم گرفته صندلی خود را ترک کند.

دان کوتس همچنین در این استعفا نامه تاکید کرده : «جامعه اطلاعاتی آمریکا از همیشه قوی‌تر است و به طور فزاینده‌ای آماده رو به رو شدن با چالش‌ها و فرصت‌های جدید است و به همین دلیل این بهترین زمان برای رفتن من به فصل جدیدی از زندگی است.»

بنابراین گزارش مدیر سازمان اطلاعات ملی کسی است که بر اساس قانون اساسی فعالیت های همه دستگاه های اطلاعاتی 16 گانه آمریکا را با هم هماهنگ می کند و مشاور رئیس دولت نیز به شمار می رود.

کوتس به دلیل انتقادش از روابط ترامپ با «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه در مصاحبه ای که با شبکه تلویزیونی«ان بی سی» در جولای 2018 انجام داد، مورد غصب رئیس جمهور آمریکا واقع شد. وی در ژانویه گذشته نیز تأکید کرد که کره شمالی دست از برنامه هسته ای خود نخواهد کشید و این دقیقا بر خلاف رویکرد ترامپ بود.

از زمان روی کار آمدن ترامپ تا کنون تعداد زیادی از مسئولان بلندپایه و وزرای دولتش یا مجبور به استعفا شدند یا برکنار شدند و به نظر می رسد این سلسله استعفاها و برکناری ها پایانی ندارد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.