اصلاحات مهاجرتی در آمریکا مدت هاست در حال اجراست، اما باید بر اساس انسجام و بشریت باشد، نه در شرایط ظالمانه ساخت دست ترامپ.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، روزنامه نیویورک تایمز در سرمقاله خود نوشت: افزایش مهاجرت از آمریکای مرکزی سیستم مدیریت مرزی را به چالش کشیده است. انتظار می رود حدود یک میلیون نفر تا پایان سال از مرز جنوب غربی عبور کنند. 

از همان روزهای آغازین دولت ترامپ، رئیس جمهور روشن کرده است که قصد دارد در پاسخ به فوریت در مرز، به سمت دیوار مرزی که از دیرباز وعده اش را داده بود؛ حرکت کند. در روز جمعه که دیوان عالی به رئیس جمهور اجازه داد به رغم تلاش های مداوم، 2.5 میلیارد دلار از بودجه های دولتی به این تلاش ها اختصاص دهد، پیروزی برای ترامپ ثبت شد. کاخ سفید با وجود مخالفت های عمومی، همچنان متعهد به ساخت دیوار باقی مانده است. این مخالفت به طولانی ترین تعطیلی دولت آمریکا منتهی شد و غیرموثربودن جلوگیری از موج گسترده مهاجران به آمریکا را اثبات کرد.

با این حال، این مسئله باید در دی ان آی مردم آمریکا باشد؛ مردمی که اکثریت قریب به اتفاق آنها از نوادگان مهاجرانی هستند که پناهنده شده اند تا به این بحران با بشریت برسند. باید راهی برای اسکان مهاجران، تشدید جلسات استماع و حفاظت از مرزها با احترام به شأن و منافع این افراد ناامید  وجود داشته باشد. و باید برای همه آمریکایی ها شرم آور باشد که رییس جمهور آنها با این مسئله با بی رحمی و بی احترامی به قانون و حقوق بشر برخورد کرده، و تاکتیک هایی را اجرا کرده که یکی پس از دیگری توسط قانونگذاران یا دادگاه ها متوقف شده است و در عین حال به پیروانش دروغ هایی در این خصوص گفته که مهاجران گانگسترها، قاچاقچیان مواد مخدر و ربایندگان فرصت های شغلی هستند.

عواقب ناگوار این رویکرد با بی نظمی هایی همراه است. آخرین مورد، دستگیری و بازداشت 23 روزه یک شهروند آمریکایی متولد ایالات متحده بود زیرا افسران در یکی از مراکز بازرسی در جنوب تگزاس اعتقاد داشتند که اسناد که وی ارائه کرده، واقعی نبوده است. «فرانسیسکو اروین گالیسیا» 18 ساله گفت که او در بازداشتگاه شلوغ مهاجران 26 پوند وزن کم کرده؛ جایی که افراد در کف اتاق می خوابند و به آنها اجازه حمام کردن داده نمی شود. آقای گالیسیا تنها یک روز پس از انتشار خبر در روزنامه صبح دالاس، آزاد شد.

دلایل معتبری وجود دارد مبنی بر اینکه ماموران گمرک و حفاظت مرزی ممکن است مایل به بررسی دقیق اسناد و مدارک گالیسیا بوده اند. برادرش و یکی دیگر از مسافران در خودرویی که او در آن متوقف شد، مهاجرانی بودند که نامشان ثبت نشده بود. این ها واقعیت های غم انگیزی از زندگی افرادی هستند که در ایالات متحده از وضعیت قانونی برخوردار نیستند. اما بازداشت او به سختی یک اشتباه مجزا بود - صدها شهروند آمریکایی در حال حاضر به ظن زندگی غیرقانونی در ایالات متحده زندانی شده اند، از جمله مردی که به مدت 1273 روز در زندان نگه داشته شده است. 

آقای گالیسیا مدارک کافی برای شهروندی آمریکا داشت تا بتواند تحقیقات بسیار سریعتری را انجام دهد.

کل سیستم بازرسی ها، بازداشتگاه ها و ماموران مهاجرتی که اسپانیایی زبان ها را شکار می کنند - همراه با همه وحشت هایی که کودکان در شرایط منزجر کننده با آن روبرو می شوند و خطرات سیاست های مهاجرت که حقوق بنیادی را نقض می کنند - ارزش ها و سنت های آمریکایی را از بین می برد. این یک پیروزی برای دیدگاه بیگانه هراسانه و نژادپرستانه ای است که توسط «استفان میلر» مشاور راست افراطی رئیس جمهور ترامپ ارائه شده و توسط خود ترامپ از زمان اعلام کاندیداتوری وی مورد سوء استفاده قرار گرفته است.

در میان آخرین حملات، قانونی است که این ماه اعلام شد و بر اساس آن به فردی که در مسیرش به شمال، دستکم در یک کشور درخواستش برای پذیرش رد شده، پناهندگی داده نمی شود. به این معنی است که هندوراسی ها و السالوادوری ها قبل از اینکه بتوانند در ایالات متحده درخواست پذیرش بدهند، باید برای پناهندگی در گواتمالا یا مکزیک درخواست دهند. مکزیک موافقت خود را با این طرح رد کرد اما کاخ سفید روز جمعه اعلام کرد که گواتمالا موافقت کرده است که به توافقنامه «کشور امن ثالث» بپیوندد. 

اقدام جدیدی که این هفته اعلام شد اخراج مهاجران بدون مدرک را که نمی توانند اثبات کنند بیش از دو سال در آمریکا بوده اند، تسریع می بخشد. این قانون ماموران فدرال را قادر می سازد تا افراد بیشتری را پیش از حضور در محضر قاضی بازداشت کنند. 

اتهام ترامپ به مهاجران نه تنها غلط و توهین آمیز است، بلکه همدردی با افرادی که از خشونت و فقر گریخته اند را از بین می برد. قوانین مهاجرت باید بر اساس انسانیت و بردباری باشد نه نژاد پرستی و بیگانه ستیزی.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.