وزیر مشاور دولت ماکرون در امور اروپایی امروز جمعه تاکید کرد که اگر انگلیس همچنان خواهان خروج از اتحادیه اروپا است، باید به توافق موجود تکیه کند.

بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس

به گزارش جماران به نقل از یورونیوز،«امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه قرار است به زودی با «بوریس جانسون» نخست وزیر جدید انگلیس دیدار و با وی در خصوص موضوعات مختلف از جمله نحوه خروج این کشور از اتحادیه اروپا گفتگو کند.

یک مسئول دفتر ریاست جمهوری فرانسه امروز جمعه با اعلام این مطلب یادآور شد که دو طرف روز پنجشنبه به صورت تلفنی با یکدیگر گفتگو کردند و آقای ماکرون به زودی در ملاقات حضوری با بوریس جانسون انتظارات و دیدگاه های اتحادیه اروپا درباره خروج بریتانیا از این اتحادیه را با وی در میان خواهد گذاشت.

این در حالی ست که «املی دو مونشلن» وزیر مشاور دولت ماکرون در امور اروپایی نیز امروز جمعه تاکید کرد که اگر انگلیس همچنان خواهان خروج از اتحادیه اروپا است، باید به توافق موجود تکیه کند.

خانم دو مونشلن همچنین بار دیگر بر تغییر نیافتن مهلت تعیین شده برای اجرایی شدن برکسیت تاکید کرد و گفت که انگلیس برای به تعویق انداختن برکسیت پس از ۳۱ اکتبر باید واقعا دلیل قانع کننده‌ای داشته باشد.

نخست وزیر جدید انگلیس روز چهارشنبه پس از ورود به ساختمان شماره ۱۰ خیابان داونینگ مهمترین دغدغه کشورش را برکسیت خواند و با وعده مذاکره بر سر توافقی جدید با سران اتحادیه اروپا از بدو به دست گرفتن قدرت، اروپایی‌ها را به یک چالش جدید دعوت کرد.

جانسون که به اعتقاد تحلیلگران حتی در داخل کشورش نیز کار بسیار دشواری برای حل و فصل برکسیت پیش رو دارد همچنین تهدید کرد اگر با اتحادیه اروپا بر سر توافقی جدید به نتیجه نرسد کشورش را پایان ماه اکتبر بدون توافق از این اتحادیه خارج خواهد کرد.

از سوی دیگر «لئو وردکار» نخست وزیر ایرلند نیز طی روزهای گذشته اعلام کرد که اگر بوریس جانسون راه حل مشکل مرزی با ایرلند شمالی را که از آن به عنوان «بک استاپ» یا تور امنیتی نام برده می شود، نپذیرد هیچگونه توافقی بر سر برکسیت و یا پیمان تجاری با انگلیس در کار نخواهد بود.

«ژان کلود یونکر» رئیس کمیسیون اروپا نیز هفته گذشته به بوریس جانسون گوشزد کرد که توافق جدایی که پیش از این با «ترزا می» نخست وزیر سابق انگلیس به دست آمده بهترین راه کنار آمدن با اتحادیه اروپا بر سر مسئله برکسیت است.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.