اروپایی ها تهدید کردند که در صورت اعمال تعرفه بر خودروهای ساخت اروپا بر کالاهای وارداتی از آمریکا به ارزش 39 میلیارد دلار تعرفه اعمال می کنند.

به گزارش جماران به نقل از خبرگزاری فرانسه، «سیسیلیا مالمستروم» کمیسر امور تجاری اتحادیه اروپا از آمادگی اتحادیه اروپا برای افزایش تعرفه های گمرکی بر کالاهای وارداتی از آمریکا به ارزش 35 میلیارد یورو(39 میلیارد دلار) در صورتی اعمال تعرفه بر خودروهای اروپایی، خبر داد.

هشدار کمیسر اتحادیه اروپا در حالی مطرح می شود که وی اعلام کرد تلاش های اروپا و آمریکا برای رسیدن به توافقنامه تجاری، راه به جایی نبرده است.

مالمستروم طی نشست کمیته تجاری در پارلمان اروپا گفت که هیچ گونه تجارت هدایت شده یا سهمیه بندی شده یا اعمال محدودیت های داوطلبانه بر صادرات را نمی پذیریم و اگر آمریکا تعرفه اعمال کند برای ایجاد توازن فهرستی را برای اعمال تعرفه بر کالاهای آمریکایی آماده می کنیم.

وی افزود: فهرست اولیه آماده است و حجم آن 35 میلیارد یورو است و امیدوارم مجبور نشویم از آن استفاده کنیم.

کمیسر امور تجاری اتحادیه اروپا در ادامه تصریح کرد: مذاکرات برای رسیدن به توافق اساس آرامش است ولی آمریکا نمی خواهد مذاکرات پیش برود.

این مسئول اروپایی تأکید کرد: ایالات متحده آمریکا برای برگزاری مذاکرات تا زمانی که بخش کشاورزی که ما آن را خط قرمز می دانیم، آماده نیست.

کمیسر امور تجاری اتحادیه اروپا از تصمیم ایالات متحده آمریکا  برای اعمال نکردن تعرفه ها بر خودروها و قطعات یدکی تا کنون، استقبال کرد اما تأکید کرد اینکه خودروهای اروپایی تهدیدی برای امنیت ملی آمریکا قلمداد شوند، بی تردید مساله سخیفی است.

«دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا به دنبال اعمال تعرفه به عنوان مجازات بر واردات خودروها به بهانه حمایت از امنیت ملی آمریکاست امری که مالمستروم آن را بی اساس یم داند.

سخنان مالمستروم یک سال پس از رسیدن «جان کلود یونکر» رئیس کمیسیون اروپا و دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا به آتش بس تجاری بیان می شود.

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.