دونالد ترامپ هیچ فرصتی را از دست نمی دهد تا به ما یادآوری کند که تا چه حد وحشتناک است.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، روزنامه نیویورک تایمز در گزارشی نوشت: من افرادی را دیده ام که می گویند که انتخابات سال 2020 نوعی آزمون خواهد بود: آیا این رئیس جمهور به اندازه کافی وحشتناک، با وجود یک اقتصاد مثلا خوب، در انتخابات شکست می خورد؟ و این، در واقع آزمونی بود اگر که انتخابات فردا برگزار می شد.

در یک طرف، دونالد ترامپ هیچ فرصتی را از دست نمی دهد تا به ما یادآوری کند که تا چه حد وحشتناک است. اظهارات نژادپرستانه اخیر او رضایت طرفدارانش را جلب کرد اما هر فرد دیگری را آزرده خاطر ساخت. از سوی دیگر، او بر اقتصادی می بالد که در آن نرخ بیکاری بسیار پایین است و رشد تولید ناخالص داخلی در سال گذشته 3.2 درصد بوده است. 

اما انتخابات فردا برگزار نخواهد شد و 15 ماه تا زمان برگزاری آن زمان باقی است. شخصیت ترامپ تغییر نخواهد کرد، مگر اینکه احتمالا بدتر شود. اما اقتصاد ممکن است متفاوت باشد.

بنابراین بیایید درباره اقتصادِ ترامپ صحبت کنیم.

اولین چیزی که باید بدانید این است که کاهش مالیات توسط ترامپ موجب افزایش شدید کسری بودجه شده که دولت انتظار دارد از رقم 600 میلیارد دلار در سال 2016 به 1 تریلیون دلار در سال جاری افزایش یابد. 

عجیب این است که هیچ کدام از جمهوری خواهانی که در مورد کسری بودجه در دوره باراک اوباما هشدار داده بودند، به کسری بودجه در دولت ترامپ اعتراضی نکرده اند. 

حتی افرادی که در طول سال های حکومت اوباما از بدهی های فدرال انتقاد کرده بودند، در دوره ترامپ بسیار آرام بوده اند. واضح است که کمبود فقط زمانی مهم است که یک دموکرات در کاخ سفید حضور داشته باشد.

در حال حاضر، شواهد در مورد تأثیرات کسری بودجه روشن است: این کسری باعث می شود که اقتصاد کوتاه مدت تقویت شود، حتی اگر ما در حال حاضر نزدیک به اشتغال کامل باشیم.  با توجه به افزایش کسری بودجه، رشد ناگهانی - البته اگر وجود داشته باشد - در دوره ترامپ در از سطح انتظار شما کمتر است؛ شاید به این دلیل که کاهش مالیات به شدت بد طراحی شده بود، و شاید به این دلیل که جنگ تجاری ترامپ هزینه های کسب و کار را کاهش داده است.

من  رکود اقتصادی را پیش بینی نمی کنم. اما این اتفاق می تواند رخ دهد.

از سوی دیگر افتضاح های ترامپ باقی خواهد ماند.

جمهوری خواهان قطعا کاندیداهای دموکرات را سوسیالیست های رادیکالی معرفی خواهند کرد که مرزها را به روی تجاوزگران باز می کنند.و این استراتژی ممکن است موثر باشد؛ گر چه سال گذشته و در زمان برگزاری انتخابات میان دوره ای شکست خورد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.