دادگاه «حصه بنت سلمان» دختر پادشاه عربستان سعودی و خواهر«محمد بن سلمان» ولیعهد عربستان سعودی به اتهام تبانی در اقدامات خشونت بار عمدی، سرقت و تبانی در حبس یک شخص در پاریس آغاز می شود.

به گزارش جماران به نقل از رادیو مونت کارلو،دادگاه  «حصه بنت سلمان» دختر پادشاه عربستان سعودی و خواهر«محمد بن سلمان» ولیعهد عربستان سعودی به اتهام تبانی در اقدامات خشونت بار عمدی، سرقت و تبانی در حبس یک شخص در پاریس آغاز می شود.

به رغم صدور کیفرخواست بازداشت حصه بنت سلمان در ماه نوامبر سال 2017 اما به احتمال زیاد محاکمه دختر پادشاه عربستان همانطور که وکیل مدافع وی گفت به شکل غیابی صورت می گیرد.

خبرگزاری فرانسه در ماه ژوئن گذشته به نقل از یک منبع قضایی که نخواست نامش فاش شود،گفت که شاهزاده حصه که متهم به صدور دستور به محافظ شخصی اش برای کتک زدن  یک تکنسین تأسیسات که در حال انجام تعمیرات در آپارتمانش در پاریس در سال 2016 بود در نهم جولای سال 2019 برگزار می شود.

دعوای قضایی به ماه سپتامبر سال 2016 برمی گردد که دو تکنسین تأسیاست در حال تعمیرات در حمام خانه دختر پادشاه عربستان در منطقه «شانزدهم» در پاریس بودند.

«اشرف عید» مصری تکنسین تأسیسات که 56 سال دارد گفت که در حین کار نیاز به گرفتن عکس از مکان با موبایل داشت که در این هنگام شاهزاده تصور کرد که می خواهد از او عکس بگیرد و به روزنامه ها بفروشد به همین دلیل محافظ شخصی اش را صدا زد و محافظ نیز اقدام به شکستن موبایل و سیلی زدن به وی و اهانت به او کرد و او را به سلاح تهدید کرد و مجبورش کرد که زانو زده تا پاهای شاهزاده را ببوسد.

این تکنسین مصری گفت که دختر ملک سلمان به محافظش گفت: «باید این سگ را کشت لیاقت زنده ماندن ندارد.»

به گفته وی شاهزاده عربستانی این اتهام ها را رد می کند و می گوید که تکنسین در حالی که موبایلش را به سمت او گرفته بود وارد اتاقش شد تا از او عکس بگیرد به همین دلیل محافظ شخصی اش را صدا زد تا جلوی کار تکنسین را بگیرد و تکنسین نیز با تحویل داوطلبانه موبایلش به شاهزاده موافقت کرد.

این حادثه زمانی که پلیس فرانسه در 29 سپتامبر 2016 و سه روز پس از وقوع به موجب شکایت تکنسین مصری اقدام به بازداشت شاهزاده که از هیچ گونه مصونیت دیپلماتیک برخوردار نیست کرد تا درباره آن چه در شکایت آمده از او سووال کند.

بازداشت دختر ملک سلمان منجر به بحرانی برای وزارت خارجه فرانسه شد اما دادستانی پاریس دو ساعت و نیم بعد از بازداشت اش دستور آزادی او را داد؛ امری که باعث شد قاضی ای که دستور بازداشت وی را صادر کرده بود در سال 2017 بگوید که «برخورد ویژه که اجازه داد شاهزاده خانم فرار کند و فکر کند که بالاتر از قانون قرار دارد.»

قاضی تحقیق در ماه آگوست سال 2018 حکم به محاکمه حصه بنت سلمان به اتهام« تبانی در اقدامات خشونت بار عمدی با استفاده از سلاح یا تهدید به وسیله آن» و « تبانی در آزار رساندن» و «سرقت موبایل» صادر کرد.

 اما محافظ شخصی و ی نیز در ماه اکتبر سال 2016 نیز متهم شناخته شد،  به اتهام سرقت، خشونت عمدی با استفاده از سلاح یا تهدید به وسیله آن و آزار رساندن محاکمه می شود.

در همین حال، وکیل مدافع حصه بنت سلمان گفت که وی در دادگاه حاضر نمی شود زیرا به گفته وی« قانون اساسی عربستان سعودی و ضمانت حمایت از شاهزاده خانم تصویر برداری از وی را ممنوع کرده است و این مساله در صورت حضورش در سالن جلسه محاکمه مورد احترام قرار نمی گیرد.»

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.