به گزارش جماران به نقل از خبرگزاری آناتولی، جنگنده های نیروهای تحت فرمان ژنرال بازنشسته «خلیفه حفتر» یک اردوگاه نظامی نیروهای دولتی در شرق طرابلس، پایتخت لیبی را هدف قرار داد.

جنگنده های نیروهای تحت فرمان ژنرال بازنشسته خلیفه حفتر اردوگاه نظامی «بئر الأسطى میلاد» در منطقه «تاجورا» واقع در شرق طرابلس، پایتخت لیبی را هدف قرار داد.

این اردوگاه نظامی متعلق به دولت وفاق ملی لیبی است. هنوز در خصوص تلفات این حمله گزارشی ارائه نشده است.

این حمله در واکنش به حمله جنگنده متعلق به نیروهای دولت وفاق ملی لیبی که علیه کامیونهای خلیفه حفتر در جنوب طرابلس صورت گرفته بود٬ اتفاق افتاد.

در همین حال، موسسه ملی نفت لیبی در بیانیه ای اعلام کرد که یک مخزن وابسته به شرکت نفتی«ملیته» که پروژه ای مشترک میان موسسه ملی نفت لیبی و شرکت نفتی «اینی» ایتالیاست در یک حمله هوایی منهدم شد.

در این بیانیه آمده است که در این حمله هوایی سه کارگر نیز زخمی شدند که به بیمارستان منتقل شدند.

این نخستین حمله به تأسیسات نفتی شرکت های خارجی در لیبی از زمان آغاز حمله نظامی نیروهای شرق لیبی به فرماندهی خلیفه حفتر برای تصرف طرابلس به شمار می رود.

در بیانیه موسسه ملی نفت لیبی آمده است که خسارت های مادی زیاد است اما فاش نکرد که در این مخزن که در منطقه تاجورا در شمال طرابلس بوده است چه چیزی وجود داشت.در منطقه تاجورا چندین پادگان نظامی وجود دارند.

بنابراین گزارش، ژنرال بازنشسته خلیفه حفتر، فرمانده نظامیان مستقر در شرق لیبی در تاریخ 4 آوریل جاری از آغاز عملیات برای تصرف شهر طرابلس پایتخت این کشور خبر داد. 

این در حالی است که قرار بود کنفرانس گفت‌وگوی ملی در شهر غدامس در جنوب غرب این کشور طی ماه آوریل گذشته آغاز شود.

یگان‌های وابسته به شورای ریاست جمهوری دولت وفاق ملی لیبی که توسط سازمان ملل به رسمیت شناخته شده است، در واکنش به تحرکات نظامی حفتر در طرابلس عملیات «برکان الغضب» را آغاز کردند.

لیبی دارای دو دولت مستقل است؛ «دولت وفاق ملی» که توسط سازمان ملل پشتیبانی می‌شود و «دولت موقت» که از سوی پارلمان طبرق حامی ژنرال خلیفه حفتر در شهر البیضا در شرق این کشور تشکیل شده است.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.