درگیری های شدید میان نیروهای دولت وفاق ملی لیبی و نظامیان وابسته به ژنرال «خلیفه حفتر» در چندین جبهه در جنوب طرابلس پایتخت این کشور پس از آرامش دو روزه بار دیگر از سر گرفته شد.

 

به گزارش جماران به نقل از خبرگزاری آناتولی، درگیری های شدید میان نیروهای دولت وفاق ملی لیبی و نظامیان وابسته به ژنرال «خلیفه حفتر» در چندین جبهه در جنوب طرابلس پایتخت این کشور پس از آرامش دو روزه بار دیگر از سر گرفته شد.

درگیری های شدید میان نیروهای دولت وفاق ملی لیبی و نظامیان وابسته به ژنرال بازنشسته خلیفه حفتر در جبهه فرودگاه، منطقه «العزیزیه» در جنوب طرابلس پس از آرامش دو روزه مجددا آغاز شد.

یک منبع امنیتی در دولت وفاق گفت: درگیری ها در جبهه های «التوغار» و «الرمله» نیز آغاز شده است.

وی افزود: نیروهای دولتی توانستند حملات نظامیان حفتر را در برخی جبهه ها دفع کرده و آنها را مجبور به عقب نشینی کنند.

بنابراین گزارش، ژنرال بازنشسته خلیفه حفتر، فرمانده نظامیان مستقر در شرق لیبی در تاریخ 4 آوریل جاری از آغاز عملیات برای تصرف شهر طرابلس پایتخت این کشور خبر داد. 

این در حالی است که قرار بود کنفرانس گفت‌وگوی ملی در شهر «غدامس» در جنوب غرب این کشور طی ماه آوریل آغاز شود.

«فائز السراج» رئیس شورای ریاست جمهوری دولت وفاق ملی لیبی که توسط سازمان ملل به رسمیت شناخته شده، پس از تحرکات نظامی نیروهای ژنرال خلیفه حفتر به سوی طرابلس، حالت آماده باش اعلام کرد.

لیبی دارای دو دولت مستقل است؛ «دولت وفاق ملی» که توسط سازمان ملل پشتیبانی می‌شود و «دولت موقت» که از سوی پارلمان شهر «طبرق» حامی ژنرال خلیفه حفتر در شهر «البیضا» در شرق این کشور تشکیل شده است.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.