مردم سودان در مناطق مختلف پایتخت این کشور علیه حمله نظامیان به تحصن در مقابل مقر ارتش تظاهرات کرده و خواستار انتقال قدرت به غیرنظامیان شدند.

 

به گزارش جماران به نقل از خبرگزاری آناتولی،مردم سودان در مناطق مختلف پایتخت این کشور علیه حمله نظامیان به تحصن در مقابل مقر ارتش تظاهرات کرده و خواستار انتقال قدرت به غیرنظامیان شدند.

بنابر اعلام شاهدان عینی، صدها نفر از مردم سودان در محله «الصحافه» در غرب خارطوم و محله «ود نوباوی» در « ام درمان» علیه حمله نظامیان به تحصن در مقابل مقر ارتش تظاهرات کرده و خواستار انتقال قدرت از شورای نظامی به غیرنظامیان شدند.

نیروهای ارتش سودان در ساعات اولیه صبح روز دوشنبه 3 ژوئن 2019 به تجمع معترضان مخالف با کودتا در مقابل وزارت دفاع در پایتخت این کشور حمله کردند. 

بر اساس گزارش شاهدان عینی در خارطوم٬ صبح روز دوشنبه تعداد زیادی از سربازان ارتش این کشور منطقه ای که مخالفان سودانی از روز 6 آوریل در آن تحصن کرده و خواستار انتقال قدرت به دولت مدنی هستند را محاصره کردند. در پی آن نیز صدای تیراندازی از این منطقه شنیده و ستون هایی از دود به آسمان بلند شد.

کمیته پزشکان سودان چند روز پیش اعلام کرد که شمار کشته شدگان در حملات نظامیات از تاریخ 3 ژوئن تاکنون به 118 تن رسید.

از سوی دیگر وزارت بهداشت سودان اعلام کرده بود که در حملات نیروهای امنیتی این کشور علیه معترضان تاکنون 61 نفر جان خود را از دست داده اند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.