وزارت دفاع روسیه یک هواپیمای« سوخو35» را از پایگاه هوایی اش در سوریه برای مقابله با یک هواپیمای آمریکایی اعزام کرد که در حال نزدیک شدن به تأسیسات نیروی دریایی روسیه در «طرطوس» در ساحل سوریه بود.

 

به گزارش جماران به نقل از خبرگزاری رویترز، ناوگان ششم آمریکا اعلام کرد که روز گذشته -سه شنبه-یک جنگنده روسیه با سرعت بسیار بالایی در نزدیکی یک هواپیمای شناسایی این کشور به پرواز در آمده است امری که باعث شد این هواپیمای وابسته به نیروی دریایی آمریکا طی عملیات رویارویی بر فراز دریای مدیترانه به خطر بیفتد ولی مسکو اعلام کرد که خلبان روسی مسئولانه عمل کرده است.

ناوگان ششم ارتش آمریکا با صدور بیانیه ای اعلام کرد که به رغم آن که هواپیمای روسی در حریم هوایی بین المللی فعالیت می کرد ولی این رویارویی اش اقدامی غیرمسئولانه است.

در این بیانیه آمده است که هواپیمای آمریکایی بر اساس قوانین بین المللی فعالیت می کرد و به گونه ای عمل نمی کرد که نیاز به این اقدام روسیه شود.

ناوگان ششم ارتش آمریکا تأکید کرد که هواپیمای روسی سه بار در مسیر هواپیمای آمریکایی قرار گرفت که دو بار آنها امن به شمار می رود ولی بار سوم با سرعت بسیار زیاد بود و هواپیمای روسی به طور مستقیم از رو به روی هواپیمای آمریکایی که از نوع«بی 8ای پوسیدون» است عبور کرد امری که باعث آشفتگی غیرمنتظره شد خلبانان و تیم آن را به خطر انداخت.

در مقابل رسانه های روسیه امروز چهارشنبه اعلام کردند وزارت دفاع روسیه یک هواپیمای« سوخو35» را از پایگاه هوایی اش در سوریه برای مقابله با یک هواپیمای آمریکایی اعزام کرد که در حال نزدیک شدن به تأسیسات نیروی دریایی روسیه در «طرطوس» در ساحل سوریه بود.

مسکو تأکید کرد که هواپیمایش به شیوه کاملا مسئولانه عمل کرده و در فاصله امنی از هواپیمای آمریکایی پرواز کرد و پس از آن هواپیمای آمریکایی مسیر خود را تغییر داد به پایگاهش بازگشت.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.