رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا با انتشار توئیتی در صفحه شخصی خود در توئیتر اعلام کرد که مسکو به واشنگتن اطلاع داده است که «بیشتر شهروندان خود را از ونزوئلا تخلیه کرده است.»

 

به گزارش جماران به نقل از روسیا الیوم، «دیمتری پسکوف» سخنگوی ریاست جمهور روسیه در واکنش به سخنان «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا درباره این که مسکو به واشنگتن اطلاع داده است که «برخی از اتباعش»  از ونزوئلا تخلیه شده اند را رد کرد و گفت که روس ها همچنان در ونزوئلا فعالیت می کنند.

پسکوف در واکنش به سخنان ترامپ به خبرنگاران گفت: به نظر می رسد که ترامپ بر اساس برخی اطلاعات رسانه ها سخن گفته است زیرا هیچ گونه پیام های رسمی در این زمینه از طرف روس ها فرستاده نشده است و چنین پیام هایی نیز وجود ندارد.

سخنگوی ریاست جمهوری روسیه در ادامه گفت: در واقع کارشناسان روس در زمینه صیانت و نگهداری از تکنولوژی هایی که از روسیه به ونزوئلا صادر شده است فعالیت می کنند. آنها در حال انجام این کار هستند پس معنای این جمله« شهروندانش را تخلیه کرده» است چیست؟ این را ما نمی دانیم.

پیش از این دونالد ترامپ رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا با انتشار توئیتی در صفحه شخصی خود در توئیتر اعلام کرد که مسکو به واشنگتن اطلاع داده است که «بیشتر شهروندان خود را از ونزوئلا تخلیه کرده است.»

در پی وقوع بحران در ونزوئلا که پس از آن که «خوان گوایدو» رهبر مخالفان خود را رئیس جمهور موقت خواند به وجود آمد، روسیه بیش از 100 نظامی خود را به این کشور اعزام کرد. این امر اعتراض آمریکا را برانگیخت اما مسکو اعلام کرد که بر اساس توافق میان روسیه و دولت ونزوئلا این نظامیان به ونزوئلا اعزام شدند و حاضر به خارج کردن آنها نیز نشد.

مخالفان ونزوئلا  نیز پس از شکست همه طرح های سیاسی و نظامی (کودتا) برای براندازی دولت «نیکولاس مادورو» رئیس جمهور این کشور که با حمایت آمریکا به اجرا در آمدند،مجبور به مذاکره با دولت شدند و  برای نخستین بار دو طرف در اوسلو پایتخت نروژ با هم مذاکره کردند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.